hoe haal ik zo snel mogelijk een puist weg?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
60.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een pleister erop werkt het snelste, maar dat zal je niet bedoelen. Het beste kun je accepteren dat dat puistje er zit, behalve jou, zal het vrijwel niemand opvallen. Je kunt een puistje sneller wegkrijgen als het je echt stoort, door een product te gebruiken waarin salicylzuur verwerkt zit, bijvoorbeeld dr van der Hoog Clear skin spotcream. Dit is verkrijgbaar bij vrijwel iedere drogisterij, breng het product aan volgens gebruiksaanwijzing.
Verwacht geen wonderen, binnen korte tijd zal het puistje niet verdwenen zijn.

Antwoorden (3)

Snel puistjes verwijderen? Zo doe je dat
1. Citroensap
Een paar druppels citroensap kan dé oplossing zijn om van je puistje af te komen (als je een gevoelige huid hebt die snel irriteert kun je deze beter overslaan!). Citroen droogt je pimple namelijk uit. Dep een beetje citroensap op het puistje (dit kan even tintelen maar dat betekent juist dat het werkt) zonder af te spoelen.

2. Honing
Ook honing kan goed werken. Honing doodt bacteriën en werkt zelfs hydraterend. Smeer een beetje honing op je puistje en laat dit 1 uur (of de hele nacht) intrekken. Spoel het daarna af met water en klaar ben je!

3. IJs
Dit is een quick solution. Pak een ijsblokje en wikkel ’m eventueel in een schone theedoek. Houd dit een paar minuten op je puistje en je zal zien dat de roodheid, zwelling en ontsteking vermindert (en zo maak je super smoothies voor je huid, haar en extra energie!).
(deze helpt het minst, is wel het makkelijkst)

4. Zeezout
Meng twee eetlepels water met één eetlepel zeezout in een glas of klein bakje. Breng het mengseltje aan op je pimple (met wattenstaafje) en laat het de hele nacht intrekken. Het zout zal de bacteriën doden en je puistje uitdrogen.

5. Tandpasta
Dit is een hele bekende maar werkt gewoon goed! Tandpasta droogt de puist uit waardoor ’ie zal verminderen of wegtrekken. Let er wel even op dat je natuurlijke tandpasta gebruikt anders kan je huid gaan irriteren.
(NIET te lang! Dit kan zorgen voor irritaties. Max 30 minuten erop laten zitten)

Het beste wat je daarna kunt doen, is geen make-up gebruiken om het egaler uit te laten zien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heyy bedankt voor de tips, maar tandpasta is niet goed voor de huid en zorgt voor meer puistjes en pukkels. Maar het werkt idd wel alleen ik raad het niet aan, alsnog bedankt!
Een goude oude tip is teatree olie! Bij mij werkt het. Puistjes zijn niet in 1 keer weg. Het duurt dus wel even. Houdt er rekening mee dat de meeste producten uitdrogend zijn voor je huid, dus een goede moisturizer of dag/nacht creme is aan te raden. Om puistjes tegen te gaan is het belangrijk om je gezicht elke dag te reinigen (een of twee keer.) 2 tot 3 keer in de week een scrub (om de dode huidcellen te verwijderen) en een sheetmask is een fijne hydraterende toevoeging. Sheetmasks kun je elke dag op doen, maar 1 of 3 keer per week is ook prima. Slakkenslijm (het klinkt vreemd) is ook ontstekingsremmend. Dus heb je puistjes of voel je ze aan komen: doe dan producten met slakkenslijm op. Ik heb altijd sheetmasks van slakkenslijn en voor mij helpt dat om op te doen als ik rode puistjes heb. Met whiteheads kun je beter bij teatree producten blijven :)

Succes, hopelijk heeft dit een beetje geholpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er bestaan ook speciale zeepjes (Er is een hele goede bij de Lush werkt goed) of oliën voor als dat niet werkt moet je hierboven kijken