zou een onzekere hond reu(oldenglish Bulldog) zekerder kunnen worden bij een stabiele teef?

ik heb een Bulldog die bang is om buiten aan de riem te lopen, hij wordt ook steeds vijandiger naar mensen die in huis komen, of dat nou de glazenwasser is of een vriendin. mij is aangeraden hem te herplaatsen...liever niet (door een longziekte kan ik niet met hem trainen) vandaar mijn vraag....heeft iemand hier ervaring mee???

Picture for question
6 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Het kan dat een onzekere hond, wat zekerder wordt door een andere stabiele hond, maar dat hoeft absoluut niet. Maar ik zou nooit zomaar kiezen voor een hond erbij, want doe je daar beide honden een plezier mee. Dit de stabiele teef op jou onzekere hond te wachten? Wat als het mis gaat?
Waar wordt je hond wel zekerder van? Veel snuffelen, hersenwerkjes in huis of tijdens de wandeling. De hond niet in situaties brengen die veel onzekerheid bij de hond opwekken. Dus bij bezoek: hond in bench of andere plek, visitie geen aandacht aan de hond besteden, zeker geen oogcontact of aaien. Hond mag zelf rustig komen ontdekken dat bezoek oké is. Belangrijk is dat de hond een plek heeft waar hij niet gestoord wordt en zich rustig kan terugtrekken. Zijn veilige plek.
Schakel altijd professionele hulp in als de problemen niet op te lossen zijn. Priveles aan huis, van kynologisch instructeur of gedragsdeskundige kan soms al veel duidelijk maken.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Klopt, dat vergeten veel mensen, die eigen plek waar je hondje niet mag storen. Gewoon met rust laten en kinderen daar ook op blijven wijzen.
er is iets heel simpels om een onzekere hond zeker te maken. je kan hem i.p.v. bovenop zijn hoofd, onderaan bij zijn nek en onder zijn bek aaien. je doet dan zijn hoofd omhoog en daar worden honden heel zeker van. je hoeft ook niet bang te zijn dat je het te veel doet, want dat is hierbij niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
De onzekerheid, de angst zit waarschijnlijk veel dieper.
Het klinkt misschien hard maar ik raad je aan de hond te laten herplaatsen voordat er echt ongelukken gebeuren.
De hond is of niet goed gesocialiseerd of hij voelt jouw zwakte/ziekte als een reden om ZIJN huis en mensen te moeten verdedigen.
Het zal je verdriet geven hem weg te doen maar ik denk dat het verdriet veel groter zal zijn als jouw hond iemand zo verwondt dat hij afgemaakt moet worden.

Het trainen om dergelijk gedrag te veranderen is lichamelijk niet zwaar. De grote verandering moet van jou komen. Jij zal moeten leren je hond ervan te overtuigen dat JIJ ervoor zal zorgen dat alles veilig is. Dat vereist meer mentale inspanning dan fysieke.