Mag ik in bad na 2 weken hechting van borstvergroting?

Ik heb twee weken geleden een borstvergroting laten uitvoeren en gisteren zijn de pleisters eraf gehaald en de knoopjes van de hechtingen eraf geknipt.
Nu mocht ik weer douche maar ik vraag me ook af of ik dan ook in bad mag?
Of worden de wonden hier te week van?

Ik heb foto's toegevoegd van hoe de wond er nu uit ziet aan beide kanten, hij zit precies onderin de plooi van me borst.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.1K
Erna55
6 jaar geleden
Heb je het hier niet met je arts over gehad ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee vergeten te vragen helaas. Er werd alleen gezegd dat ik weer mocht douchen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou het risico (nog) niet nemen ....
Voorlopig alleen douchen, stromend water
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Bel morgen anders even met je arts. Dan weet je het zeker. De littekens zien er verder goed uit. Maar gewoon voor de zekerheid. Zit je altijd veilig.

Antwoorden (1)

Bij de een geneest het sneller dan bij de ander, toch is het beter geen risico te nemen. Ook al lijken de wonden dicht, de korsten zijn er nog en deze kunnen verweken, waardoor je gevaar loopt: Niet Doen Dus! :)

Douchen is inderdaad anders dan baden, duidelijk, was baden bedoeld, was het wel vermeld door de arts.

Geplaatst January 24, 2016
Ik heb te horen gekregen, niet zwemmen, niet in bad, geen sauna tot 6 weken na je operatie. Ik hou mij hier wel aan. Beter het zekere voor het onzekere!
https://www.borstenforum.com/topic/1291-in-badzwemmen/