Kunnen er 12v led lampen in een gewone spot?

Zojuist nieuwe lampen voor de inbouwspots gekocht.
Echter na het plaatsen gingen ze flikkeren.
Toen zag ik dat de spots 12v zijn.
Ik zie op mijn oude lampen (mr16) dat die gewoon 220v zijn.
Ik moet denk iets van een omworm stekkertje zien te scoren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Utrecht
6 jaar geleden
Je kan beter 220V LED lampjes kopen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bijvoorbeeld deze, wel opletten of ze niet te lang zijn.
https://leds-depot.nl/led-230v/mr16-gu5-led-lampen.html
TurfGraver
6 jaar geleden
Dus de 12V led lampjes waren (even) aangesloten op 230V?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Excuus, het is zo dat de oude lampen ook 12v waren. Het ligt dus waarschijnlijk aan de trafo las ik op internet. Zou ik daar makkelijk bij kunnen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Het ligt dus waarschijnlijk aan de trafo las ik op internet. Zou ik daar makkelijk bij kunnen?"
Die liggen waarschijnlijk ergens op het plafond, dus moet je zo'n spotje loshalen en de kabel volgen, dan komt de transformator vanzelf dichterbij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je oude trafo zal een te hoog minimaal verbruik hebben.
Lampen (zoals led lampen) die zeer weinig energie verbruiken werken dan niet of gaan raar doen. Inderdaad een andere trafo erin.
En als het goed is aangelegd kan dat via het gat van een spotje.

Antwoorden (1)

Dan zult u een transformator ertussen moeten zetten . Kijk eerst even naar de gegevens van de lampen ( 12volt watt ? ) vanuit daar kunt u online een omvormer bestellen .