Is de kans groot een parasiet op te lopen in Marokko?

2 jaar geleden ben ik op vakantie geweest naar Bali en Java en heb hier een darmparasiet opgelopen waar ik een enorme klap van heb gehad (zowel lichamelijk als psychisch).
Het duurde ontzettend lang voordat ik er weer bovenop was, waardoor ik Aziatische landen even voor een tijdje vermijd.

Nu wil ik een vakantie boeken naar Marrakech, Marokko en ik vroeg me af of hier ook veel darmparasieten voorkomen en of de kans hier net zo groot is.
Aangezien dit natuurlijk per land verschilt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Het is blijkbaar niet zonder gevaar,een paar richtlijnen die ik op internet tegen kom:
Eet alleen goed doorbakken vlees en vis, gekookte groenten en zelf geschild fruit.
Bij het pootjebaden en zwemmen in zoet water bestaat het risico dat reizigers de wormziekte schistosomiasis (bilharzia) oplopen. Informeer daarom ter plaatse of het water veilig is.
Water (voor drinken, ijsblokjes, tandenpoetsen, groente wassen, enzovoorts) moet eerst worden gekookt of afkomstig zijn uit flessen.
Hondsdolheid komt voor in Marokko. Er hebben zich, onder andere bij toeristen, verscheidene gevallen van hondsdolheid voorgedaan.