hoe leg je elektriciteit aan in een schuurtje?

Ik vraag me af hoe je nu precies elektriciteit aanlegt in een huisje. op internet lees ik dat je een stopcontact nodig hebt, kabels en een schakelaar. maar hoe is het precies verbonden en is dit alles wat je nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Kabelhaspel... :x

Antwoorden (1)

Vrij simpel. Je graaft een geul in de tuin tussen huis en schuur ( min. 60 cm diep). Je legt er een grondkabel in. Via de kruipruimte leg je de kabel richting groepenkast in huis. Groepenkastje in de schuur maken en aansluiten op de grond kabel. Het laatste stukje, de verbinding van de grondkabel naar de groepenkast in huis, laat je aansluiten door een vakman.
Als je deze vraag echter al moet stellen lijk je niet helemaal zeker te zijn van je kunnen op dit gebied en zou ik het helemaal door een vakman laten aansluiten. Het graafwerk kan je achter gewoon zelf doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ voor je laatste alinea; niet gaan rommelen met zaken waar je geen verstand van hebt, zeker niet als het met elektriciteit te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je bent nooit te oud om te leren!