Hoe kan ik mijn littekens verbergen?

Ik heb mezelf een paar keer gesneden. Mijn hele onder arm zit vol met littekens en ook op mijn been heb ik er ook een paar. De littekens zijn nog een beetje rood. ik ben twee dagen geleden gestopt(denk ik). Maar de probleem is dat ik zondag ge zwemmen met mijn moeder vader zusje zus. En ik wil niet dat een van hun het gaat zien dus weet misschien een van jullie hoe ik het kan verbergen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
4.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn tip: stop met snijden. Ik doe het zelf ook maar het sloopt je. Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je bent goed zoals je bent! je hoeft je littekens niet te verbergen!

Het beste antwoord

Het enige wat je op deze korte termijn kunt doen is waterdichte make-up gebruiken. Daarnaast adviseer ik.je tijdens het zwemmen zo veel mogelijk in het water te blijven. Op lange termijn kun je bepaalde middelen, zoals bio-oil gebruiken, die de littekens verminderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Littekens camoufleren moet je leren, je moet leren het product op kleur te mengen, het aan te brengen op de juiste manier en het te fixeren, daarvoor moet je naar een specialist, welke je dat niet gratis leert. Ik zeg dit niet om je te pesten, maar zonder dit te leren is dit echt niet te doen. Voor zondag gaat dat niet lukken. Probeer je het wel zonder te leren hoe, dan zullen de littekens waarschijnlijk meer opvallen met, dan zonder make-up. Bovendien is het maar de vraag, of het verstandig is te gaan zwemmen met verse littekens. Wat je beter kunt doen, is over het snijden voor zondag te vertellen tegen je ouders, zij kunnen je helpen met je problemen. Zij kunnen samen met jou naar goede hulp op zoek en jou steunen waar nodig. Durf je dat niet, maak dan een afspraak met je huisarts (is gratis) en vertel hem/haar je probleem en vraag of hij/zij je wil helpen dit tegen je ouders te vertellen, de huisarts kan je hierin goed ondersteunen en jou en je ouders de juiste informatie verstrekken. Je ouders houden van je en willen niets liever dan jou steunen waar mogelijk, zeker als je het moeilijk hebt, vertrouw daarop, hoe moeilijk het ook is, je zal zien dat je daar achteraf heel blij mee zal zijn. Verzamel moed en vertel het, het zal je opluchten.
Heel veel sterkte en moed toegewenst.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat ze het liever moet vertellen, ben ik met je eens. Maar dat het moeilijk is om littekens met make-up te verbergen, vind ik persoonlijk niet.

Andere antwoorden (3)

Ga niet te veel zwemmen. Van zwemmen gaat je huid weken en worden de littekens zichtbaarder. Draag lange mouwen en het beste wat je kunt doen is overdag make-up gebruiken. s'Avonds littekencrème opsmeren, zodat je de schade beperkt.

Als je het echt zo vervelend vind, zoek dan hulp om er iets aan te doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Toegevoegd na 33 seconden:
(Littekencrème koop je in bijna alle drogisterijen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Littekencrème is hartstikke duur om te gebruiken op zo'n groot gebied, je kunt in plaats daarvan iedere olie, zalf of crème gebruiken (bio-oil is een goede tip), littekencrème doet niets meer dan dat. Je hebt iets nodig om de wond zacht mee te masseren, hiermee beginnen zodra de wond dicht zit. Door het masseren help je de doorbloeding op gang, wat helpt bij het herstel van de huid. Het zacht masseren moet je maanden volhouden en doen met schone handen, dat helpt niet binnen een week, ook niet als je wel littekencrème gebruikt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Littekencreme is misschien iets duurder, maar is op lange termijn wel een stuk effectiever.
Als je natuurlijk voor een goedkopere manier wil gaan, is olie, zalf of creme een goed alternatief!
Vaak valt het jou meer op dan anderen. Daarnaast is het onder water ook wel goed te verbergen en zou je er aan de kant wellicht een handdoek overheen kunnen slaan.
Het is wel goed om te kijken naar oplossingen voor het snijden, niet voor het verbergen van de littekens die daaruit ontstaan. Ik vind het erg voor je dat je je zo voelt en ik hoop dat je hulp kan zoeken bij je huisarts, een vriendin of vertrouwenspersoon.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Koop in een winkel slakkenzalf, en smeer die er tweemaals daags op. Normaal zou dat zeer snel verbeteren.