ik krijg snel uitslag van een per paalt soort eten, make-up maar wat kan ik daar aan doen?

kan ik dan gewoon nog make-up dragen? is daar speciaal make-up voor?
en waar is dat dan te koop?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Reddie
6 jaar geleden
Probeer eens zonder make-up. Waarschijnlijk zie je er dan voor anderen leuker uit. En als je niet zo vaak in de spiegel kijkt merk je er zelf op den duur niets meer van.
Rieneke1
6 jaar geleden
Informeer eens bij een apotheek, die hebben vaak wel make-up die geschikt is voor mensen die allergisch zijn. Niet goedkoop, maar wellicht kan je samples meekrijgen.
Ga ook eens naar je huisarts voor advies.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aanvulling op eerdere reacties: Het goedkoopste is via je huisarts te laten testen op welke stoffen je allergisch reageert, of nog beter te stoppen met het dragen van make-up. Als je de uitslag van de test(en) hebt, dan kun je op zoek naar producten die deze stoffen niet bevatten.
Wil je dit niet, dan kun je naar een parfumeriezaak of apotheek gaan en daar je probleem voorleggen, vaak hebben zij Behalve gratis proefverpakkingen afspraken met de vertegenwoordigers, dat zij aangebroken producten, waar de klant slecht op reageert terug kunnen geven, als je een product koopt en daar niet tegen blijkt te kunnen, dan kun je het dus terug brengen (met bon) naar de winkel waar je het product gekocht hebt (natuurlijk gaat het dan niet om een bijna lege verpakking). Zorg dan wel dat je deze afspraak ook duidelijk hebt gemaakt met de verkopende partij. Er zijn merken die speciaal bedoeld zijn voor mensen met allergische reacties (bijvoorbeeld Clinique en Roc), deze producten zijn uitgebreid getest op mensen (een aantal mogelijk ook op dieren, let daarop, als dat voor je van belang is) met soortgelijke problemen als jij ervaart. Echter is het ook hierbij mogelijk dat jouw klachten net een andere oorzaak hebben dan waar op is getest, waardoor ook hier het belangrijk is de afspraak van terugbrengen indien je er niet tegen kan te maken, hou er wel rekening mee dat deze producten meestal duurder zijn, dan andere producten.

Antwoorden (1)

https://www.creativecosmetics.nl
Deze site heeft allerlei soorten minerale make-up, ze zijn ideaal voor de gevoelige huid. Ook kun je filmpjes vinden van deze mensen (op facebook bijvoorbeeld) over hoe je deze make-up het beste kunt aanbrengen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En misschien laten checken waardoor je de uitslag krijgt of dit specifieke eten (tijdelijk) uit je dieet halen om te kijken of je huid hier rustiger van wordt.