Wat is de naam van deze film? Korte beginsituatie. Voordat de erfenis vrijkomt krijgen een zus en een broer van de notaris ieder een enveloppe.

In de enveloppe een opdracht: ga op zoek naar je vader. Het verhaal speelt zich af in het Midden Oosten . De hoofdpersoon gaat op zoek naar haar vader maar komt ook achter de ware geschiedenis van het overlijden van haar moeder.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De naam van die film is Incendies, uit 2010, van regisseur Denis Villeneuve.

Toegevoegd na 10 minuten:
Op https://www.moviemeter.nl/film/68905 is erover te lezen:

"Na het lezen van het testament van hun moeder Nawal verneemt de tweeling Simon en Jeanne voor het eerst dat ze een broer hebben, en dat hun vader, van wie ze dachten dat hij dood was, in werkelijkheid nog leeft. Hun moeders laatste wil is dat ze hun broer en vader opzoeken en hen een aantal verzegelde brieven bezorgen. Nawal was een mysterie voor haar kinderen en hun relatie was soms erg moeilijk. Simon is kwaad en terughoudend, maar Jeanne voelt zich verplicht haar moeders wil te respecteren. Daarvoor zullen ze een reis naar het Midden-Oosten moeten ondernemen."
Antoni