Als ik 21 jaar wordt, wordt mijn moeders inkomen ingekort. Ik ben echter student en kom zelf net rond. Hoe wordt hier rekening meegehouden?

(Mijn moeder zit bij de stadsbank en is alleenstaand).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Zolang u valt onder de wet studiefinanciering wordt uw moeder niet gekort op haar WWB-inkomen. Zie de uitzonderingen in de bijlage.
Als u niet valt onder de wet studiefinanciering wordt uw moeder 20% gekort op haar uitkering. Daar is verder niets aan te doen.
fisbel
6 jaar geleden
De basis gedachte achter de wet(ten) is dat een gezin alles eerste verantwoordelijk is om rond te komen. Dus dat een familie elkaar helpt. Lukt dat niet dan pas komen de vangnet van de gemeente en landelijke overheid in beeld. Dus dat is de verandering.
Ja, soms zijn de wetten hard, maar er zijn ook regels hoe om te gaan met deze hardheid van de landelijke overheid. En deze regels verschillen per gemeente, dus ga in gesprek met de gemeente vraag aan voor hulp als dat nodig is.