Is er al een oplossing gevonden voor het verzilveren van V&D-cadeaubonnen nu V&D niet meer bestaat?

Volgens dit artikel https://www.bnr.nl/nieuws/ondernemen/10321626/willen-tegemoet-komen-aan-openstaande-v-d-bonnen van 21 april 2017 zou er naar een oplossing worden gezocht, maar is dat nu (6 december 2017) al gebeurd?

Wat is de oplossing?

6 jaar geleden
in: Winkels
2.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
Zullen wel geen "passend oplossing" gevonden hebben. Kortom, jammer dan.

Het beste antwoord

Juridisch gezien is een cadeaubon een tegoed. In het geval van een faillissement bepaalt de curator of je nog aanspraak kunt maken op dat tegoed.
Er is helaas geen oplossing gevonden voor het verzilveren van de cadeaubonnen.
Van een kale kip...

Bij een doorstart van V&D waren er misschien mogelijkheden geweest.
Je kon vorig jaar bij Topshelf en een aantal andere winkels de bonnen nog inleveren, maar dat is allemaal verleden tijd.
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Heel jammer! Ik vond recent nog een paar bonnen ter waarde van € 40,-. Die zijn dus niets meer waard.
SimonV
6 jaar geleden
V&D heeft een doorstart gemaakt als een mode-app, genaamd Frendz. De letters V&D zijn alleen nog terug te vinden in de naam van het moederbedrijf van de applicatie: ‘V&D Concepthouse’.
De eigenaren zijn CoolCat-oprichter Roland Kahn, zijn zakenpartner Jaco Scheffers en oud-Hema-baas Ronald van Zetten. Zij betaalden de curatoren van V&D in 2016 een half miljoen euro voor de merkrechten. Helaas kun je er niet terecht met je bonnen. En helemaal niet met deze:
https://nos.nl/data/image/2015/12/23/243117/xxl.jpg https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/20/failliet-vd-herrijst-als-mode-app-8292407-a1555197