Een smeekbede om vergeving te vragen aan Allah staat vermeld in de Koran.
Dua in het Arabisch رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
Betekenis van de dua
Onze Heer, wij hebben onszelf onrecht aangedaan en wanneer U ons niet vergeeft en ons geen genade schenkt, dan zullen wij zeker tot de verliezers behoren.
Uitspraak van de dua
Rabbanaa thalamnaa anfoesanaa wa-in lam taghfir lanaa watarhamnaa lanakoenanna mina al-gaasiriena.
http://www.duakracht.nl/koran_dua/dua-voor-vergiffenis

Toegevoegd na 3 minuten:
GoeieVraag heeft problemen met van rechts naar links schrijven en lezen

أَسْتَغْفِرُ اللهَ ۱لعَظِيمَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الحَيُّ القَيّوُمُ وأَتُوبُ إِلَيهِ
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Bijzonder dat je dit antwoord kunt geven. Ik snap er niets van, maar groots dat je zoveel moeite doet voor de vraagsteller! Plus dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel mijn broeder hoop dat god je bedankt

Andere antwoorden (2)

Binnen de islamitische rechtsstromingen bestaan er een aantal opvattingen omtrent het onderwerp masturbatie of zelfbevrediging. Een aantal Malikitische geleerden hebben masturbatie verboden op basis van een stuk uit het boek van de islamitische geleerde Malik:

"En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt. Doch degenen die deze perken te buiten gaan, zullen overtreders zijn." (Al Moeminoen, 40/5-7)

Een andere geleerde, Ahmad ibn Hanbal vond dat een zaadlozing een natuurlijk fenomeen is dat door het lichaam wordt geproduceerd. Sommige Hanbali geleerden hebben zelfs toestemming gegeven voor een soort dildo (die van dierenhuid was gemaakt) voor vrouwen als de man lange tijd van huis was (Ibn Qayyim 1292-1350, Rawdat:119-120 en Bada, vol 4:96-98 in Van Bommel, 2005:53)

De Hanbali geleerden staan masturbatie toe onder twee voorwaarden:

- uit angst om ontucht of overspel te plegen, dus wanneer de drang naar seks te sterk wordt

- wanneer men niet in staat is of de gelegenheid niet heeft om te trouwen

In deze situaties is het eventueel toegestaan voor jongeren om te masturberen zodat het hen behoedt voor veel ergere dingen. Wanneer de drang naar seks zijn hoogtepunt bereikt, kunnen jongeren kiezen voor masturbatie. Na de seksuele ontlading kan iemand zich veelal kalmer en ontspannen voelen en zakt de drang naar seks. Na een orgasme door masturbatie is in ieder geval ghusl, een gehele lichaamswassing, noodzakelijk.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De site 'Geen Taboes Marokko.nl' is een voorlichtingssite van het landelijke kenniscentrum seksualiteit Rutgers WPF. De uitleg op de site is niet gebaseerd op het Islamitisch oordeel, het is de visie van de directeur Ton Coenen.
De visie van de zeer invloedrijke, in Aleppo geboren Mohammed Saalih al-Moenaddjid
( khatieb, imaam en daci) staat lijnrecht tegenover hetgeen op de site van Rutgers wordt geschreven.
Uw antwoord is (vind ik) geen antwoord op de vraag wat te doen als men volgens het oordeel van de Islamitische leer zondigt en Allah om vergeving wil vragen, maar een plus voor de moeite wel waard.
salam broer.

Als jij oprechte spijt heb vergeeft allah swt alles zelfs moord maar alleen wanneer jij echte berouw heb en zegt dat je het niet meer gaat doen.
Allah vergeeft alles zelfs moord maar je moet wel oprecht om vergeving vragen.
Er is ook een mooie hadit van een man die 99 moorden heeft gepleegd en hij voelde zich schuldig dus hij ging naar een imam die zei dat het hem niet vergeven kan worden dus vermoorde hij de valse imam dus hij had nu 100 moorden op zijn naam dus daarna liep hij naar een andere imam toe en hij zei dat als hij om vergeving vraagt en daarna afstand neemt van die zonde vergeven zou worden dus de man liep uit de stad om daar naar een stad waar hij geen zondes meer pleegt vergevenis te vragen maar tijdens het lopen ging hij dood. Toen kwamen de engelen van de bestraffing en de engelen van de paradijs te gelijk naar de man toe. Ze discuseerde effe over wie hem mee gaat nemen maar allah swt wist dit natuurlijk al. De engelen zeiden naar een tijdje. Als hij dichter bij de stad waar hij zijn zondes heeft gepleegd is dan neemt de engeland van de bestraffing hem mee en anders de engelen van de paradijs. Maar de man stond dichter bij de zondige stad dus allah swt liet de platen van de aarden meer naar de stad waar hij opnieuw wilde beginnen bewegen zodat de man meer naar die stad toe ging en dit laat de rahma van allah swt zien.
een jaar geleden