welk type en merk boot is dit??

Heb zins kort deze boot in bezit maar weet alleen dat het een verhoef kruiser is .
Kan geen info vinden op internet over deze boot...
kan iemand mij meer vertellen over deze boot?
Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Boten
6K
ronron1212
6 jaar geleden
Wat wil je dan weten?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat bedoel je met type: motorboot of plezierjacht of iets dergelijks?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van een foto zo van achter en opzij moeilijk te zien.
Merk: Gebouwd bij scheepswerf Verhoef
type motorkruiser/motorjacht Alleen binnenwateren: type GSAR - Gesloten Stuurhuis (met) AchterRoef- Hoewel ik de achterroef eerder een open kuip zou noemen. Officieel spreekt men alleen bij zeegaande schepen van kajuit. Als je alles precies wilt weten zul je moeten informeren bij de eigenaar en naar de registratiepapieren vragen. Of bij de jachtmakelaardij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat er zoveel verhoef kruiser zijn krijgen ze toch een extra naam of nr?
De eigenaar die kan ik niet , is ook niet bekend waar ik de boot van heb.
Bedankt voor jullie reacties
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
U moet toch weten van wie u de boot gekocht hebt, of hoe u er aan bent gekomen, u hebt haar toch niet in uw schoen gevonden?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Was dat maar waar in me schoen Haha .
Heb hem van een handelaar gekocht , maar zal daar nog even navraag doen...

Het beste antwoord

De motorkruisers krijgen de naam van de werf (meestal gelijk aan de merknaam) met daar achter een getal en enkele hoofdletters.
Hier een paar voorbeelden ter verduidelijking:
Verhoef 835 OK - Motorkruiser gebouwd op de werf van Verhoef - Aalsmeer
de lengte over alles is 8,35m en de bovenbouw is Open Kuip
Verhoef 875 AK - Motorkruiser gebouwd op de werf van Verhoef - Aalsmeer
de lengte over alles is 8,35m en de bovenbouw is Achter Kajuit (achterroef)
Verhoef 965 GSAR – Motorkruiser gebouwd op de werf van Verhoef - Aalsmeer,
de lengte over alles is 9,65m en de bovenbouw is Gesloten Stuurhuis (met) Achter Roef
Bege 950 AK – Motorkruiser gebouwd bij Bootcentrum Geertsma te Grou,
de lengte over alles is 9,50m en de bovenbouw is Achter Kajuit(roef)
Agder 840 OK – Motorkruiser van Noorse makelij en naar Nederland geïmporteerd en afgebouwd, lengte over alles is 8,40m - bovenbouw is Open Kuip

Het bootje dat jij toont is volgens jou opgave een motorkruiser, dus gebouwd bij Verhoef in Aalsmeer.
Waarschijnlijk met een lengte over alles van hooguit 8,35m als ik kijk naar het aantal paaltjes aan stuurboordwal en de bovenbouw is Open Kuip.
Volgens de specificatie is het type een Verhoef 835 OK
Bij de eerste koop worden door de werf bijbehorende uitgebreide specificaties met foto’s geleverd. Deze dienen bij doorverkoop meegeleverd te worden.
Die specificaties dient u dus gekregen te hebben toen u de motorkruiser kocht.
Voorbeeld van de specificatiepapieren van een kruiser 835 OK zoals bij de aankoop/verkoop meegeleverd dienen te worden. In en verkoop gaat meestal via een jachtmakelaardij
Hieronder zijn alleen voorbeelden.
https://www.yachtfocus.com/gebruikte-boten-te-koop/details/jachtmakelaardij-lodewijk-bos/106446/verhoef-kruiser-835-ok.html
https://go.openbms.nl/temp/pdf-specification-nl-9c24.pdf
http://www.bootcentrum-geertsma.nl/nl/2_aanbod/8_boten/9_bege-ak
http://lodewijkbos.nl/motorboten/82904/agder-840-ak-verkocht/