Kan je een sleutel uit het slot duwen met dezelfde sleutel aan de andere kant?

De sleutel zit aan de binnekant in het slot, is het dan mogelijk om met dezelfde sleutel via de buitenkant het slot te openen? Of verschilt dat per slot?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
11K

Antwoorden (3)

Misschien zijn er sloten waarbij dit kan, maar ik heb ze nog nooit gezien. Doorgaans kom je met een sleutel tot iets over de helft van een slot en om een sleutel er uit te duwen zal je toch verder moet kunnen.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Maar kan de deur dan geopend worden terwijl er al een sleutel aan de andere kant in het slot zit?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij veel sloten kan het niet. Pen sloten bijna nooit.
ik heb dit ooit al eens gedaan aan mijn keukendeur.
per ongeluk de sleutel aan de binnenkant laten zitten en de deur op slot...
gelukkig kon ik nog in mijn garage en ten einde raad heb ik mijn sleutel in het slot gestoken zover het ging en er dan met een hamer een tik op gegeven.
tot mijn verwondering lukte dat nog ook en kon ik de slleutel gewoon omdraaien en de deur openen en het was dan nog wel een duur cilinderslot.
jaren later heb ik eens op internet een filmpje gezien hoe inbrekers dat ook deden maar naar verluid zouden ze dan wel dezelfde mastersleutel moet gebruiken! alleszins niet erg geruststellend!!!!
6 jaar geleden
Wij halen de sleutel er een stukje uit, dan lukt het wel. Zeg maar 1 cm.