Hoe verzorg ik mijn nagels het best nadat er nep-nagels op hebben gezeten?

Ze zijn heel dun van het vijlen, broos en scheuren snel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kort houden, tot je nagel weer sterk is. Verder kun je niet veel doen.

Het beste antwoord

Op deze site https://idealbody.nl/blog/broze-nagels-tips-voor-gezonde-glanzende-en-sterke-nagels staat oa dit:

"1. Voeding
Nagels zijn opgebouwd uit drie lagen: de bovenste hoornlaag, de keratine laag en de onderste epitheellaag. De bovenste hoornlaag kan bij droge nagels loslaten waardoor ze brozer en zwakker worden. Om dit te voorkomen en de nagels zo sterk mogelijk te houden, is het belangrijk om gezond en gevarieerd te eten.

Broze nagels kunnen ontstaan bij mensen met ondervoeding of vitaminetekort. Vaak hebben mensen met zwakke nagels een tekort aan biotine, ook wel bekend als vitamine B8, vitamine D, calcium en zink. Dit kun je halen uit gewone voeding zoals eieren, vis, zuivel, noten, fruit en groenten. Daarnaast kun je supplementen innemen."

"5. Manicure op de juiste manier
Lange nagels zijn mooi, maar iets kortere zijn handiger. Bij kortere nagels is namelijk de kans dat ze ergens achter blijven haken en afbreken kleiner. Wees voorzichtig met je nagelriemen en zit er niet teveel aan. Beschadigde nagelriemen hebben namelijk invloed op je hele nagelriem. Let er ook op dat je nagellak nooit langer dan een week op je nagels laat zitten, dit zorgt er namelijk voor dat je nagels verkleuren. Daarnaast is het zoals eerder in dit artikel vermeld, beter om nagellakremover te gebruiken zonder aceton. Aceton droogt de nagels namelijk ook erg uit."

Persoonlijke ervaring:
Het liefst ruw ik nooit met een buffer mijn nagels! Als ik dit wel doe mag dit maar 1x per maand anders worden mijn nagels te dun en kunnen ze ook sneller afbreken. Stel je laat het doen, Moet diegene niet te lang vijlen. Hoe langer je vijlt, hoe dunner je nagel word hoe makkelijker je nagels afbreken.

Tevens gebruik ik zelf altijd als ondergrond Etos nagelverharder extra sterk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn nagels verzorgd met speciale oliën die in de drogisterij geadviseerd zijn, heb inderdaad mijn nagels zo gevijld en voor extra vitaminen gezorgd.

Andere antwoorden (1)

Het enige dat je kunt doen, is de nagel kort houden, totdat de hele nagel vervangen is. Dat doe je door de nagel te vijlen vanuit de zijkant naar het midden. Door het heen een weer vijlen beschadigen je nagels sneller, dan dat je 1 richting op vijlt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn nagels verzorgd met speciale oliën die in de drogisterij geadviseerd zijn, heb inderdaad mijn nagels zo gevijld en voor extra vitaminen gezorgd.