Ik wil een game-pc kopen, waar moet ik op letten?

Ik wil dus graag een game-pc kopen maar ik heb er niet veel verstand van. Ik wil games op high kunnen spelen zoals Forza Horizon 3 en GTA 5. Waar moet ik op letten bij een aankoop van een nieuwe pc?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
3.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Minimaal:
• CPU: Core i7 3820 @ 3.6GHz
• RAM: 12 GB
• OS: Windows 10 64 bit
• VIDEO CARD: GeForce GTX 970 or GeForce GTX 1060 / Radeon R9 290X or AMD RX 480
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
I7 is toch niet per se nodig?
TurfGraver
6 jaar geleden
Volgens hun wel:
https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/forza-horizon-3/13579 http://www.pcgamer.com/forza-horizon-3-system-requirements-detailed/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik jou was zou ik letten op het volgende: een goede videokaart( GeForce GTX1060 of 1070
Met ongeveer 4 Gb er op,
Genoeg RAM geheugen sowiezo boven de 8Gb RAM,
Minimaal een intel core i5 processor 7th gen ( alles er boven is beter) en genoeg Gb op je hardeschijf ( minimaal rond de 1TB) en natuurlijk windows 10 (of mac OS)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou er op letten, dat je een machine koopt die verkocht wordt als een PC voor gaming. En niet een zelfbouw pakket, want dan moet je wel precies weten je wilt op gebied van CPU, beeldscherm, HD, enz. Al die details dat roept alleen maar discussie op in de winkel. Want het moet ook nog wel betaalbaar blijven en een PC voor gaming is duur.
LeonardN
6 jaar geleden
Ik zou precies het tegenovergestelde beweren. Informeer je goed welke componenten je nodig hebt en bouw zelf je PC of laat hem bouwen. Op elke PC kan je het predikaat gamepc plakken, dat zegt nog niets. https://gamepc.nl/game-pc-kopen/game-pc-budget-info.html
Zou een ramp zijn als de vrager dit aan zou schaffen.
En ook deze is nog niet waar je wil zijn in het algemeen:
https://gamepc.nl/game-pc-kopen/intel-game-pc-info.html
Hier zou de vrager wel het spel mee kunnen draaien maar nog niet op high:
https://gamepc.nl/game-pc-kopen/intel-game-pc-pro-info.html
En dat blijft hetzelfde verhaal bij deze:
https://gamepc.nl/game-pc-kopen/game-pc-max-info.html
Bij de laatste twee zal je zelf nog moeten kiezen voor een betere videokaart. De methode om het te weten is. Zoek naar requirements:
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=23719&game=Forza%20Horizon%203
Zoek naar benchmarks:
https://forums.guru3d.com/threads/forza-horizon-3-first-gpu-cpu-benchmark.410101/
En zo kan je een beeld vormen van welke hardware je wil hebben en nog in je budget past. "Discussie in een winkel heb je niet als je gewoon je spullen online bestelt." "Want het moet ook nog wel betaalbaar blijven en een PC voor gaming is duur." Wie bepaalt wat betaalbaar is? Dat is de vrager die moet dus of een budget stellen of een eis. Deze heeft nu een eis gesteld. Specifiek spel op bepaalde settings (eigenlijk moet dan ook nog een framerate gesteld worden bijv. 60fps). Met zo'n eis kan je dan gaan kijken wat de vrager moet hebben en kan het eind gekeken worden of dat nog te betalen is door de vrager. Als dat niet zo is dan had de vrager een budget moeten stellen en kan deze niet wat hij voor ogen heeft er mee.

Het beste antwoord

Zelf zou ik dit aanraden:
Processor: Core i3 6100 / AMD FX-4300
RAM: 6 GB of meer
Videokaart: NVIDIA GTX 950 / AMD R7 360

Kijk naar het aantal GB, omdat je hier veel van nodig zult hebben bij het downloaden van games. Voorzie, als je je game-pc gekocht hebt, je instellingen van een beveiligingssysteem, waardoor je pc geen schade of dergelijke oploopt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ooh sorry niet goed gelezen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met afstand het beste antwoord. Ik zou ook kijken tussen de reacties want daar zitten ook nuttige tips en antwoorden tussen.
LeonardN
6 jaar geleden
Dit is een heel slecht antwoord, het is enkel het beste omdat het het enige antwoord is op dit moment. Als je wil gamen is dit wat je wil hebben:
Intel i5 of i7,
of AMD Ryzen 5 of 7 Nvidia GTX 1050ti of beter
oF AMD RX 560 of beter RAM 16GB (6 GB? wie bedenkt dat?) Voeding 550 watt SSD 250 GB
HDD 2TB En dat is het antwoord voor een gemiddelde gamePC, maar de vrager wil een bepaald spel op high spelen dan zal je nog veel betere videokaart moeten kopen. Een GTX 1060 of nog hoger waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@LeonardN jou reactie is zeker een goede aanvulling.
LeonardN
6 jaar geleden
Het is geen aanvulling. Ik zeg juist dat de door jouw gegeven componenten te laag zijn om iemand aan te raden. Misschien draaien ze de game net, maar de vrager wil ze ook nog in een bepaalde kwaliteit draaien (high). Als dat dan nog weer lukt, is het de vraag hoeveel frames er nog overblijven. Die 6GB bijvoorbeeld is heel vreemd en heel laag. (8 of 16).
Ik ken niemand die een i3 durft aan te raden voor een gamesysteem.
Die 950 is niet slecht maar ook niet echt lekker om aan te bevelen aangezien het op medium nog geen 60fps haalt op 1080p bij dat spel. https://nl.hardware.info/reviews/7044/8/forza-horizon-3-review-benchmarks-met-18-gpus-maximale-instellingen-per-videokaartn medium 35 fps zou wellicht lukken, maar

Andere antwoorden (3)

Je moet er zeker op letten dat je goed kijkt naar de inhoud van de Game PC en dat je altijd de waarde hiervan opzoekt! Het is namelijk heel gemakkelijk voor een GamePC bedrijf om het bedrag aardig op te hogen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is handig tip, maar geen antwoord op de vraag.
Let op wat requirements aanbevelen en let erop wat men voor resultaten behaalt in benchmarks.

https://forums.guru3d.com/threads/forza-horizon-3-first-gpu-cpu-benchmark.410101/
Hiermee zou je dus kunnen zeggen dat je met een i5 4xxx of beter en een GTX 1060 (of beter) en 16GB het zou moeten halen op ultra met 60fps op 1920x1080.

Voor een volledig systeem kan je dus hier naar kijken:
https://tweakers.net/reviews/5831/3/desktop-best-buy-guide-november-2017-mainstreamgamesysteem.html
Een i5 en een Ryzen 5 zijn vergelijkbaar. Een 1070 is beter dan een 1060. En je zou dus de 1070 kunnen laten vallen voor een 1060 , zo kan je 200 eu uitsparen.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor een mooi overzicht wat mogelijk is bij welke resolutie en welke gemiddelde framerate:
https://nl.hardware.info/reviews/7044/8/forza-horizon-3-review-benchmarks-met-18-gpus-maximale-instellingen-per-videokaartn

Toegevoegd na 1 uur:
Nog meer dingen waar je rekening mee moet houden:
Welke resolutie ga ik draaien (1080p, 1440p 2160p)
Welke framerate wil ik behalen (30fps, 60fps, 130/144 fps)
Beiden ook weer afhankelijk van je monitor.
Zijn dit de enige spellen die ik er ooit mee wil gaan spelen? (Spellen in de toekomst zullen nog weer hogere eisen stellen).
Wat is mijn budget.

Toegevoegd na 3 uur:
Andere dingen waar je op moet letten:
Voeding. Zorg dat deze al je huidige en toekomstige componenten aan kan (niks zo vervelend als je een nieuwe videokaart gaat kopen je OOK een nieuwe voeding nodig hebt).
Zorg dat alle componenten op en in elkaar passen. (als je zelf bouwt)

Toegevoegd na 2 dagen:
https://www.alternate.nl/html/configurator/builder/loadSharedConfiguration.html?kind=pcBuilder&id=39008d5045f706fa0f07452308cdf405

Intel i5 8400
Nvidia GTX 1060
RAM 16GB
SSD+HDD
650 watt
Monitor
Win10
€1285
LeonardN
6 jaar geleden
1 bepaal je budget
2 check de requirements van de games die je wilt spelen
3 bepaal het scherm(en) waar je op wilt gaan spelen (4K, WXGA+ , UHD, etc)

Stem die 3 op elkaar af.
-zorg voor goede (stille) koeling
-zorg voor een voeding die het trekt

Tip: sli en crossfire wordt steeds minder ondersteund, dus kies voor een enkele videokaart als het even kan.