Reageren op mail voor uitnoding sollicitatie gesprek?

Ik heb vandaag een mailtje ontvangen nadat ik online gesoliciteerd had. In de mail staat dat ze me uitnodigen op een gesprek en ik nog een mail krijg met het tijdstip . Moet ik op dit mailtje reageren of zal ik dat pas op het volgende mailtje doen? Het gaat trouwens om een bijbaantje

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Nee, niet nu reageren.

Wacht op het e-mail met de uitnodiging voor het gesprek en dan een e-mail terugsturen met bevestiging dat je komt of verzoek om een andere dag/tijd als je onmogelijk op die tijd kunt komen.

Deze afspraak gaat voor elke privé afspraak vervalt behalve bv een ziekenhuis opname, afspraken voor je plezier kun je afzeggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou wel reageren. Al is het een simpel antwoord als bedankt voor uw reactie... In afwachting van uw antwoord (wel formeel natuurlijk dus niet precies dit). Dit om simpelweg gewoon je interesse aan te geven en om aan te geven dat je het gelexen hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Het gaat trouwens om een bijbaantje" 4pokes500: hiermee is toch alles wel gezegd, een bijbaantje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ik snap wat je bedoelt hoor, maar het lijkt mij gewoon netjes. Ongeact wat voor baan. Naar mijn mening heb je niks te verliezen. Niet meer dan 2 minuten om het bericnt te schrijven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, het is ook netjes. Ik zou het blind mijn 'mijn tijd' gedaan hebben, maar tijden veranderen. Komt er op neer dat het zeer afhankelijk is van bijbaantje en dan vooral bij WIE soort BEDRIJF.
Ik vrees dat ik het nog moeilijker ga maken voor je....

Of je moet reageren hangt af van de situatie, of eigenlijk meer van de status van je baan. Is het een hele formele baan bij b.v. een bank dan vindt zo'n bedrijf een ontvangstbevestiging vaak wel attent. Dan wordt het dus op prijs gesteld.

Gaat het om een 13-in-een-dozijn-baantje waar met name jongeren ingezet worden, b.v. als inpakker bij een supermarkt, in dat geval wordt een ontvangstbevestiging in de regel niet verwacht. Wanneer je er dan toch een stuurt dan wordt dat als (te) stijf en (te) formeel ervaren.

Concreet: kijk even goed naar je functie en de stijl en uitstraling van het bedrijf. Hoe formeler die is, hoe meer een ontvangstbevestiging op prijs wordt gesteld.

Kom je er echt niet uit: kijk dan eens naar hun reactie op jouw brief. Hebben zij je onmiddellijk een reactie gestuurd, dan zou ik er zeker óók een sturen. Hebben ze het zelf ook niet gedaan, dan wordt het van jou waarschijnlijk ook niet verwacht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Het gaat trouwens om een bijbaantje" Ozewiezewozewiezewallahkkristallix: hiermee is toch alles wel gezegd, een bijbaantje.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ik heb inderdaad wel een vermoeden... Maar bij een bank zijn ook bijbaantjes.
Bij de overheid ook.
En zo zijn er nog wel wat 'formele' organisaties met bijbaantjes. En ook anderen kunnen deze vraag lezen en misschien niet expliciet een BIJbaantje op het oog hebben. (Tja en sommige politici grossieren in heel formele "bijbaantjes", maar dat zal inderdaad wel niet van toepassing zijn hier :-p)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ozewiezewozewiezewallakristallix
Vooral je laatste opmerking, kijk hoe ze om zijn gegaan met de de reactie op jouw brief vind ik een goede aanvulling. Dat is vaak een goede indicatie. En zelfs een bijbaantje kan later een goed opstap blijken naar en "echte" baan. Zelf ben ik na een stage slechts ongeveer 12 jaar bij een bedrijf blijven "plakken"