Wat kan ik ondernemen tegen een reservering met Booking.com?

Ik heb 28-8-2017 gereserveerd voor 2 nachten in een Pension in Eltmann Bayern ...en betaald vooraf....via booking.com Bij aankomst afgelopen vrijdag 29-10-2017 en na 6 uur rijden was er niemand..2 uur gewacht en gebeld op mobiel en vaste telefoon...zonder antwoord te krijgen. sávonds laat kreeg ik toch nog een kamer voor 2 nachten ergens anders . Ik heb 90 euro overgemaakt 40 voor 2 nachten en 10 voor mijn teckel....weet iemand wat ik hier tegen kan ondernemen???

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van wie kreeg je die andere kamer?
En heb je daarvoor moeten betalen?
Antoni
6 jaar geleden
Vrijdag was 29-9-2017.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waatom bel je booking.com niet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1, ik ben naar het hotel 17 km en heb 50 km gereden vanwege omleidingen, waar we bij elkaar zouden komen. Na mijn verhaal daar konden ze mij toch voor 2 nachten boeken.
2, ja het was 29.30,september 2017 en 1,oktober 2017
3, ik heb met Booking.com gebeld en gemaild en alles uitgelegt en kopieen van de hotel nota, foto van het pension en het briefje wat ik bij het pension heb achter gelaten. Ze konden mij niet helpen, het was mijn woord tegen het hare!!!!

Antwoorden (1)

Op het internet (klachten.nl en klachtenkompas.nl) vind je soortgelijke klachten. In jouw geval is sprake van wanprestatie. Maar de vraag is: wie is aansprakelijk, Booking.com of de eigenaar van de accomodatie?

Daarover vermelden de voorwaarden van Booking.com:
"Als u een reservering maakt via Booking.com, dan gaat u een (contractueel bindende) relatie aan met de Leverancier bij wie u reserveert of een product of dienst (zoals van toepassing) afneemt (...)". Ook stelt Booking.com dat hun bemiddeling voor de klant gratis is en dat betalingen -met aftrek van bemiddelingskosten- rechtstreeks worden overgemaakt aan de verhuurder.

Volgens de voorwaarden van Booking.com aanvaarden ze geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele klachten over de accomodatie en moet je geschillen zelf maar oplossen met de verhuurder. Wel meldt de website dat het bedrijf bij geschillen kan en wil bemiddelen tussen de klant en de leverancier (= de accomodatie).
Bemiddeling door Booking.com is voor jou natuurlijk handiger dan dat je het pension zelf aansprakelijk moet stellen en bij de eigenaar geld moet terugvorderen.

Daarom zou ik in jouw geval in eerste instantie Booking een aangetekende brief (Booking.com B.V., Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam) én een e-mail naar de klantenservice sturen waarin je je verhaal vertelt, Booking.com c.q. de accomodatie aansprakelijk stelt wegens wanprestatie, en vergoeding claimt van de gemaakte kosten. Dat zijn in elk geval de kosten die je aan Booking hebt betaald, eventuele meerkosten voor het huren van een andere accomodatie (*) en eventuele overige, extra gemaakte noodzakelijke kosten. Volgens de algemene voorwaarden moet je die klacht binnen 30 dagen indienen.

Mijn (ongevraagd) advies: boek voortaan rechtstreeks bij de accomodatie in plaats van via Booking.com. Die organisatie vraagt een vergoeding van de verhuurder en is dus vrijwel altijd duurder dan rechtstreekse reserveringen bij de eigenaar van de accomodatie (zie bron).

(*) Op klacht.nl las ik dat Booking in minstens één geval het verschil in overnachtingsprijs heeft vergoed, omdat de accomodatie waar de klant uiteindelijk terecht kwam duurder was dan het geboekte hotel.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de tip, ik ga kijken of iemand voor mij een brief kan opstellen, het ligt aan de eignaresse van het Pension.....als je de revieuws leest weet je genoeg. dit is de eerste keer dat ik dit zo gedaan heb...reis met mijn hondjes door heel Europa en heb nooit voorop betaald. Het hotel waar ik eerst wilde reserveren en waar we bij elkaar kwamen had maar voor 1 nacht plaats en de wedstrijd is 2 dagen. uiteindelijk hebben ze met veel moeite mij toch voor 2 nachten aangenomen 44 euro met ontbijt per nacht! Ik zou anders in de auto hebben geslapen op de parkeerplaats! In het pension was geen ontbijt er bij! Booking.com kon niets voor mij doen, het was haar woord tegen het mijne!! De buren spraken schande van haar en een buurman wilde zelfs getuigen....ik heb vandaag naar de Burgemeester geschreven van Eltmann in Bayern. Kijken of ik reactie ontvang!
Pieter2011
6 jaar geleden
Pffff, wat een toestanden! Je schrijft dat er een heleboel negatieve reviews over dat pension op het internet staan, en dan snap ik niet dat Booking.com met zulke onbetrouwbare figuren in zee gaat. Succes in elk geval! Het zal best lastig zijn om te bewijzen dat je ergens NIET geweest bent...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb foto's gemaakt en met de buren gepraat !!
Pieter2011
6 jaar geleden
Oooh, heel slim! Ik hoop dat Booking zulke pensions snel van z'n website afhaalt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klacht via Klacht.nl.
Meer dan berichtjes plaatsen op Twitter door Robin van Klacht.nl gebeurt er niet.