Wat zijn dit voor kevertjes in mijn Tuin?

Deze beestjes zijn plots deze week tevoren gekomen. Zijn roodachtig van kleur. Wat voor beestjes zijn dit: kevertjes, insecten, ..? Ze zijn ca. 4-5 mm lang

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.1K
Rieneke1
6 jaar geleden
Vuurwantsen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat zijn ze, bedankt

Antwoorden (1)

Dat zijn vuurwantsen, Pyrrhocoris apterus. Onschuldige en onschadelijke insecten die niet bestreden hoeven te worden. Ze bevinden zich meestal op de grond en onder afgevallen bladeren, bij voorkeur van lindebomen. Hun eten bestaat dan ook vooral uit
zaden en afgevallen bladeren, die ze leegzuigen. Ook lusten ze het zoete sap in boombast, waardoor ze tevens op de stam te vinden zijn. Verder eten ze dode insecten (waaronder soortgenoten) en vallen ze ook levende insecten aan. Ze zoeken vaak plekjes op in de zon, zoals op boomstammen en muren, om zich op te warmen.