hoelang kan je prosecco bewaren?

Hoelang kan je dit bewaren en dat het ook nog lekker smaakt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
18.6K

Het beste antwoord

Niet, Prosecco moet je niet bewaren, daar is het de wijn niet naar.
--------------------------------------------------------------------------------

Prosecco
Vergeleken met Champagne en cava wordt prosecco heel jong gedronken.

"Prosecco is geen wijn om te bewaren. Dus mocht u nog een fles hebben staan van vorig jaar Oud & Nieuw, dan deze zo snel mogelijk de koelkast en opdrinken. Mocht de prosecco wat vreemd ruiken, dan is de prosecco helaas niet goed meer en kunt u deze het beste weggooien."

Toegevoegd na 3 minuten:
Bewaar een fles wijn niet langer dan 1 jaar

Bijna alle wijnen die u kunt kopen in de winkel zijn klaar om gedronken te worden. Een fles wijn is doorgaans zo'n 3 jaar houdbaar. Toch adviseren wij wijn niet langer dan 1 jaar te bewaren. Waarom zou u die fles wijn nou zo lang willen bewaren? De meeste wijnen worden er niet beter op door ze te bewaren. Neem geen risico's, tenzij u een hele goede kelder heeft of een wijnbewaarkast!
http://www.wijn-exclusive.nl/Houdbaarheid-Wijn.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ahh oke. Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik wil het sowieso geen jaar bewaren, maar 2 of 3 maanden? Kan dat dan geen kwaad?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Twee of drie maanden is geen probleem, Irene. "Een fles wijn is doorgaans zo’n 3 jaar houdbaar. Toch adviseren wij wijn niet langer dan 1 jaar te bewaren."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wat de persoon voor mij heeft gezegd klopt en als je de fles dar bewaard en hem zo lang mogelijk goed wilt houden moet je hem schuin leggen, blijft hij lekkerder voor een langere tijd