Ben je vrij van school met code oranje?

Ik zit op het mbo..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
Volgens mij niet, het waait vandaag hard, maar het ergste is tussen 10 en 16 uur. Dan kun je prima naar school.
tinus1969
6 jaar geleden
Code oranhje is geen universele excuus. maar moet je bv iets lastigs of gevaarlijks doen om op school te komen (bv veerpont die niet vaart), of buiten werken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zelfs de veerpont tussen Texel en Den Helder vaart gewoon, dus ik zou echt niet inzien waarom je niet naar school zou kunnen.
wilkers
6 jaar geleden
http://nl.wikihow.com/Doen-alsof-je-ziek-bent Volgens mij is dit eigenlijk de informatie die je zoekt. Succes!

Antwoorden (1)

Nee, zo eenvoudig is het niet.

Wanneer je b.v. alleen de straat over hoeft te steken is "code oranje" niet zo’n probleem.

Het is daarom aan de school zelf om te beoordelen of het veilig genoeg is voor een individuele leerling, of voor hele klassen om naar school te komen.

Zij zullen je daar over kunnen informeren.