Wat draai je eerst dicht? Het kooktoestel of de gasfles?

Als je op de camping aan het koken bent op een kooktoestel dat is aangesloten op een gasfles en het pitje brand nog. Wat is veiliger om dan eerst dicht te draaien? Het kooktoestel of de gasfles?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (1)

Eerst de gasfles dichtdraaien en het gas in de leidingen op laten branden.
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Min: Bij normaal gebruik draai je eerst het kooktoestel dicht zodat je ook weet dat het dicht is. Gasfles daarna of laat je openstaan; het is gene probleem dat er gas in de leidingen zit. Alleen bij laatste gebruik doe je het evt andersom, maar dat beetje gas kun je ook laten vervliegen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@tinus1969, ik zie geen reden om daar een min voor te geven. Het antwoord van jc54 is niet fout, het is een kwestie van voorkeur.