Waar staan de standaard chocoladeletters S, P en M voor?

Ik weet S voor Sint, P voor Piet maar waar staat de M voor?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

M staat voor de letter waarvan men ten onrechte denkt dat deze meer massa zou hebben dan bijvoorbeeld een J of een I. De letter wordt dus vaker verkocht door een aannamefout en is daardoor heel populair.

http://www.telegraaf.nl/vrij/27037378/___Welke_heeft_meer_chocolade__M_of_I___.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Vroeger was de M wel zwaader. Een ander idee is dat de M voor Mama/Moeder staat en daardoor vaker verkocht. (P dubbelt dan voor Piet en Papa).

https://www.sinterklaasfan.nl/chocoladeletters.html

Welke letter?
Het is de gewoonte om een chocolade letter te geven met de eerste letter van iemands voornaam. De meest verkochte chocolade letter is de M, waarschijnlijk omdat die ook voor mama of moeder kan staan. Vroeger was dit ook één van de zwaarste letters, wat op gulzigheid kan wijzen.

Toegevoegd na 10 minuten:
https://onzetaal.nl/nieuws-en-dossiers/dossiers/taalrecords/de-meest-verkochte-chocoladeletter

Wat is de meest verkochte chocoladeletter?

De letter M is veruit de meest verkochte chocoladeletter, omdat hij niet alleen geschikt is voor Maaikes, Maxen, enzovoort, maar ook voor alle moeders. Alleen al bij Verkade zorgt de M voor 14% van de miljoenenproductie. Ook de S ('Sinterklaas') en de P ('Piet', 'papa') doen het goed

Veel namen + moeder wordt ook hier aangevoerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor MUTS en iedere andere naam dir je eraan wilt verbinden. Net als alle andere letters.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De S = voor Sint
De P = voor Pappa
De M = voor Mij (hahaha)
De M = voor Mamma