Waar zijn de koophuizen goedkoper? (welk gebied)

Weet wel dat ze in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam duurder zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
6 jaar geleden
in de provincies Drenthe, Friesland en Groningen
paulus811
6 jaar geleden
Goedkoper dan waar?
paulus811
6 jaar geleden
Ze zijn dus overal goedkoper dan de drie steden die jij noemt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe hoger de reistijd naar de randstad hoe goedkoper de huizen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In Twente of de Achterhoek zijn de huizen vaak ook wat goedkoper. Of net over de grens in Duitsland, nog goedkoper!

Antwoorden (2)

Buiten de (grote) steden zijn de koophuizen over het algemeen goedkoper. Ook zullen de huizen goedkoper zijn in gebieden waar het al lange tijd economisch minder goed gaat dan in de rest van het land, zoals bijvoorbeeld in Zuid-Limburg of Groningen. Dit zijn demografisch gezien ook krimpgebieden, gebieden waar minder nieuwe mensen komen wonen dan er weggaan (door verhuizingen of overlijden).
6 jaar geleden
Waar je echt goedkoop kunt wonen, noch beneden de E 85.000 is Friesland en wel in de noordwest hoek. Volop ruimte met vaak grote tuinen. Maar ook in Leeuwarden kun je huizen vinden van minder dan E 100.000 .