welke soort stof moet ik gebruiken bij ruitveranderen?

op de lagere school -groep 6 - leerde ik ruitveranderen. dat was op een stukje rood/wit geruite stof kruisjes borduren; met rood garen op een wit ruitje en andersom. dan werd het werkje op een grote luciferdoos geplakt, voor vaderdag. nu vraag ik me af van welk materiaal die stof was,
op Internet vind ik wel foto`s maar geen informatie.
wie weet het antwoord?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk is dat Beiersbont geweest, van 100% katoen. Zie http://www.beijer-bv.nl/borduren/710-beiersbont-540011-wit-rood-160-cm.html of http://www.beijer-bv.nl/borduren/716-beiersbont-5420-rood-wit-160-cm.html

Maar voor borduren kan ook stramien worden gebruikt.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank voor je antwoord maar dat bedoel ik niet.
het is geruite stof, bijvoorbeeld blauw-wit. het zijn kleinere ruitjes dan op het beierse bont.
je gebruikt dezelfde kleuren borduurzijde.
daarmee maak je met blauw garen steekjes op de witte ruitjes en v.v
dat doe je dan volgens een bepaald patroon.
ik had katoenen geruite stof, maar dat is te dun.
nou wil ik graag weten welke stof ik dan kan gebruiken.'hopelijk is het zo duidelijker.