Kun je een Efteling parkeerkaart ook op een latere datum gebruiken ?

nou ik heb de vraag of je een parkeer uitrij kaart later kan gebruiken een maandje terug is mijn oom naar de efteling geweest en er was een probleem met het uitrijden dus moest je geen uitrijkaart gebruiken en mocht je gewoon wegrijden nu heeft hij een uitrijkaartje en mijn vraag is of ik die gewoon kan gebruiken weet iemand of dat kan ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is wat je doet.
Je gaat naar het park, koopt aan het einde geen uitrijkaart, probeert het met de kaart van je oom (zie nog niet in waarom het niet zou lukken), mocht het toch niet lukken kan je altijd nog een kaartje gaan kopen.

Antwoorden (2)

"Het parkeertarief voor gemotoriseerde voertuigen bedraagt € 10,00 per dag". Vanwege deze informatie dat het tarief per dag is staat er dus een datum op de parkeerkaart en is deze niet nogmaals te gebruiken. Zie maar: https://www.klacht.nl/?cplfile-src=true&p=450884

Het antwoord op de vraag is: Nee.
Amadea
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
-
Het kaartje op de foto is gekocht op 10/07/2015. Onderaan staat 'Geldig t/m 31 december 2015. Geldig voor eenmalig uitrijden van 1 voertuig'. De vraagsteller heeft een kaartje dat een maand geleden is gekocht en nog niet is gebruikt. Als ook daarop staat tot welke datum de kaart geldig is en nog niet eerder is gebruikt, kun je die dus wel gebruiken. Een gebruikte kaart is inderdaad niet nogmaals te gebruiken, maar het gaat om een ongebruikte kaart.
Amadea
6 jaar geleden
De kaart uit de vraag is niét ongebruikt, want de oom heeft er wel degelijk die dag geparkeerd gestaan. Alleen bleek het apparaat bij het uitrijden niet te werken.
Inekez1
6 jaar geleden
Het apparaat werkte niet, kaartje is dus niet gescand en dus niet gebruikt.
Amadea
6 jaar geleden
Als jouw treinkaartje niet is gecontroleerd denk jij dus dat een ander persoon op jouw kaartje dezelfde reis nogmaals kan maken?
Inekez1
6 jaar geleden
Op een treinkaartje staat heel duidelijk dat het enkel en alleen op die betreffende dag bruikbaar is. En ja, met een papieren treinkaartje is het zo dat als ik van A naar B reis en weer terug en beide keren is het kaartje niet gecontroleerd en niet gebruikt voor scanners en poortjes, dat iemand anders of ikzelf dan diezelfde dag (!) nogmaals met datzelfde kaartje diezelfde reis kan maken. Geldt tegenwoordig alleen nog voor de papieren e-tickets denk ik, maar het kan wel. Op de parkeerkaarten van de Efteling staat letterlijk tot welke datum de kaart geldig is en dat het maar eenmaal gebruik kan worden voor het uitrijden (er staat niet 'parkeren' maar 'uitrijden'.)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
-Er staat nergens expliciet vermeldt dat de kaart enkel die dag te gebruiken is. De datum van uitgave staat erop, en de geldigheidsdatum. Je zou bij een bezoekje dus ook voor anderen die de weken erna gaan alvast uitrijkaarten kunnen kopen. Althans ik ben de zin nog niet tegenkomen die dit verhaal ondersteunt.
Ja, dat kan. Op het kaartje staat een datum wanneer het kaartje is gekocht en er staat een datum tot wanneer de kaart bruikbaar is. Als het uitrijkaartje een maand geleden is gekocht en toen niet is gebruikt, is het nu zeker nog bruikbaar.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Minnen zijn weer eens onverdedigd.