Waarom is mijn aloë vera plant bruin en slap? De wortel is relatief droog, hij heeft enkele bruine, slappe bladeren waar sap uit komt.

Dag plantenliefhebbers

Mijn aloë vera plant doet het al enkele dagen niet goed, ik heb enkele foto's toegevoegd ter illustratie. De wortel lijkt mij nog oké, ik dacht dat de grond onderaan te nat zou staan, en vreesde voor wortelrot, maar hij is relatief droog.

De plant heeft nu ook enkele bruine, slappe bladeren onderaan die afsterven. Het sap komt er daar ook uit.. De stam van de plant is aan de onderste bladeren ook heel slap en buigzaam.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit nog kan oplossen? Ik wil deze plant heel graag redden!

Alvast bedankt!
Sofie

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Interieur
15.9K

Antwoorden (1)

Op de foto zie ik groene bladeren
De plant heeft een groot gebrek aan voldoende daglicht.
Daardoor krijgt hij een sterk afwijkende groei en kleur.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kon jammer genoeg maar twee foto's toevoegen.. --> Heb nu een foto toegevoegd van een blad dat er af gevallen is.. Het zat helemaal onderaan, het dichtst tegen de aarde. De lichte groene bladeren van de vorige foto leken mij inderdaad ook wat te wit, maar dat waren nog heel jonge bladeren, ik vermoedde dat zij nog kleur zouden krijgen mettertijd? Zal de plant in ieder geval al wat meer in het licht plaatsen, bedankt!