Gaspedaal en stuur trilt wat kan dit zijn ?

Beste l.s.

Ik heb sinds kort een nissan micra k11 net door de keuring en alles echter is het me nu opgevallen hoe gauw ik rond de 90 tot 105 rijd dat mijn stuur en gaspedaal trilt banden zijn al gebalanceerd en vervangen motorsteunen zijn gecontroleerd net zoals de schokbrekers wat zou het nog meer kunnen zijn alvast bedankt mvg Jeroen theissling

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Banden gebalanceerd, maar ook uitgelijnd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is de staat van rubbers van de draagarmen? Wellicht zijn die versleten.
En geen kromming in de velgen toevallig?
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Uitlijnen werkt dat tegen het trillen? Uitlijnen zorgt er toch voor dat je auto rechtdoor blijft rijden als je het stuur recht hebt staan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als rubbers of balans niet goed is gaat je gaspedaal dan ook trillen dan ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stuur trillen : uitlijnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zijn er al achter moeten langere schokbrekers onder

Antwoorden (1)

Als het stuur trilt bij bepaalde snelheden, dan is de meest voor de hand liggende oplossing het herbalanceren van de voorwielen. Dat is hier al gecontroleerd maar controleer of je geen loodje verloren bent. Controleer ook de bandenspanning.

Het kan ook een beschadigde velg of band zijn; dat is snel te merken als voor- en achterwielen worden verwisseld. Een andere oorzaak kan een defecte stuurdemper zijn. En mijn favoriete advies: de auto volledig laten uitlijnen. Kost wat, maar dan rijdt je auto weer als nieuw.