Fludrocortisone is een medicijn dat je bloedvolume en dus ook je bloeddruk verhoogt. Een ander medicijn dat regelmatig voorgeschreven wordt, is midodrine. Dit medicijn zorgt ervoor dat je bloedvaten minder uitzetten en verhoogt zo de bloeddruk.
fremar
6 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, die bestaan, bijvoorbeeld Fludrocortison en Domperidon. De diagnose lage bloeddruk als op zichzelf staande aandoening is overigens een sterk cultureel bepaald gegeven. In Duitsland worden op grote schaal geneesmiddelen voorgeschreven tegen lage bloeddruk (Kreislaufschwäche), waaraan klachten als vermoeidheid en duizeligheid worden toegeschreven. Dit terwijl een lage bloeddruk bij overigens gezonde mensen in de Angelsaksische geneeskunde niet als behandelingsbehoeftig medisch probleem gezien wordt. In Nederland wordt lage bloeddruk voornamelijk behandeld bij zgn. 'orthostatische hypotensie' of bij de ziekte van Parkinson.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
fremar
6 jaar geleden
Domperidon bij lage bloeddruk? dit lijkt mij van niet(is eerder bij misselijkheid en sommige maag problemen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Fremar Domperidon kent, net zoals veel medicijnen, meerdere toepassingen: http://www.apotheek.nl/medicijnen/domperidon?product=domperidon
fremar
6 jaar geleden
op onze Belgische bijsluiter staat geen verwijzing naar lage bloeddruk
fremar
6 jaar geleden
de min komt niet van mij,minnen zouden moeten worden toegelicht
Natriumbicarbonaat dat neem ik
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Neem je dat tegen een lage bloeddruk ?
Heeft een arts je dat voorgeschreven ?
Erna55
6 jaar geleden
Uit de bijsluiter :
Wat is natriumalginaat/ natriumbicarbonaat unither pharmaceuticals 500 mg/267 mg en waarvoor wordt dit middel ingenomen?
Dit geneesmiddel is bedoeld voor de behandeling van symptomen van gastro-oesofageale reflux zoals zure oprispingen, brandend maagzuur en indigestie.
Dit geneesmiddel werkt op twee manieren:
- Het neutraliseert overtollig maagzuur en verlicht zo de pijn en het ongemak.
- Het vormt een beschermende laag over de maaginhoud om het brandende gevoel in uw borstkas te verlichten.
Tsja, of het een medicijn is verschillen de meningen maar een borreltje werkt prima om de bloeddruk te verhogen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja die zijn er. Ik had als kind, samen met mijn moeder, altijd te lage bloeddruk. Medicijnen hielpen niet, zelfs 14 dagen aan zee niet. Advies toendertijd van huisarts: iedere avond voor het slapen gaan een cognacje nemen, gewoon een goedkoop merk. En ja, dat heeft geholpen. En zoute drop is ook goed, vooral de tv-pastilles (ook wel zwart-witjes genoemd), maar dan moet je er redelijk veel van eten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja en te veel zout is weer niet goed voor je nieten, wel bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wilde je huisarts dat je een hersenbeschadiging kreeg ofzo. Veel gevaarlijker dan een lage bloeddruk. Een kind mag geen alcohol.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@RVV2004 Praat geen onzin joh, van een bodempje cognac per avond krijgt echt niemand een hersenbeschadiging hoor. En zo ongezond is cognac niet: http://www.cognacreview.nl/waarom-is-cognac-gezond/.
Medicijnen (en bier) zijn slechter voor je gezondheid dan cognac.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
`te` is nooit goed, behalve bij tevreden.
je kunt best zoute drop nemen, maar je moet dan wel regelmatig je bloeddruk laten controleren