Geen internet, maar wel verbinding. Wat gaat hier fout?

Ik heb op mijn werkcomputer sinds afgelopen week geen toegang meer tot internet. Ik heb prima verbinding volgens de desktop, maar kan dus geen websites bezoeken. Alle andere apparaten op het draadloze netwerk werken naar behoren. In veilige modus lukt het wel om websites te bezoeken. Wat gaat hier fout?

Toegevoegd na 6 minuten:
Draadloze verbinding. Meerdere apparaten aangesloten (printer, mobiele telefoons etc). Deze werken allemaal. Verbinding naar de computer werkt ook prima. Mail via outlook komt ook gewoon binnen.

Al geprobeerd.

- Modem ge-reset(Fritzbox)
- Computer aan / uit
- Firewall uitgeschakeld (geen resultaat)
- Veilige modus (hierbij wel internettoegang)

Toegevoegd na 8 minuten:
-DNS cache opschonen in opdrachtprompt (geen resultaat)
- Winsock reset in opdrachtprompt (geen resultaat)

Verder ben ik geen wizkid dus uitleg graag in jip en janneketaal ;)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer eens een andere browser, bijvoorbeeld Firefox of Chrome.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welk besturingssysteem? Ga naar apparaatbeheer (via configuratiescherm o.i.d) en verwijder daar de apparaten die met je (draadloos) netwerk te maken hebben. Opnieuw opstarten en ze worden weer gevonden en geïnstalleerd.
Dan werkt vaak meestal weer..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Email komt wel gewoon binnen, dan is wat ik zeg waarschijnlijk niet nodig.
Eerst maar eens een andere browser proberen inderdaad.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Safe mode duidt dat het om 3th party software gaat dus ik zet een appeltaart op de anti-virus, de-installeer je virusscanner en het zal weer werken.
Testen met andere DNS server kan ook helpen, maar dat verklaart niet dat het in safe wel werkt, maar je zou 8.8.8.8 of 8.8..4.4 kunnen proberen als tweede oplossing.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JackD " Ga naar apparaatbeheer (via configuratiescherm o.i.d) en verwijder daar de apparaten die met je (draadloos) netwerk te maken hebben." Slecht advies, het werkt immers in safe mode, dus er zit niks mis in het netwerk, behalve in de TCP laag ertussen... en die laag is afkomstig van malware verwijderaars/anti-virus software
SimonV
6 jaar geleden
Malware kan ook verhinderen dat je websites kunt bezoeken.
Checken kan nooit kwaad: Malwarebytes (kies gratis versie).
https://nl.malwarebytes.org/downloads/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Computer draait op windows 10.
Andere browser gaf geen resultaat. Ik ga eens bij mijn virusscanner koekeloeren. Bedankt tot zover!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor foutmelding krijg je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gevonden! Update vanuit Avast dat problemen gaf. Zie ook dat op de werk computer 2 anti-virusprogramma's stonden geintalleerd, namelijk ook AVG. Naar mijn weten was dat vroeger altijd een no-go? Bedankt voor jullie reacties!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ RoqueTrader:
Ik had een beetje half gelezen en ik ging er van uit dat als iemand de firewall uitziet die zijn virusscanner ook uitzet. (dat was dus een verkeerde aanname) Appeltaart voor jou.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het tegelijk actief zijn van twee antivirusprogramma's is nog altijd een no-go, of, in Nederlands, iets om te vermijden!

Antwoorden (1)

Werkcomputers worden vaak door meerdere mensen beheerd. Het kan zijn dat er twee virusscanners geïnstalleerd zijn. Als dat zo is kun je er één verwijderen en kijken of je probleem nog steeds optreedt.