Mag je een nieuw laptop retourneren als hij al gebruikt is?

Goede dag

Ik heb mijn laptop geinstaleerd en gebruikt om te kijken hoe lang mijn accu mee zal gaan. Die zou 10 uur meegaan maar bij 3 uur gebruik is mijn accu al minder dan 20 procent.

Kan ik mijn product retourneren als hij niet bevalt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Volgens consumentenrecht mag je aangekochte artikelen binnen 8 dagen(via internet zelfs 14 dagen) retourneren mits in ongeschonden toestand en in originele verpakking.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens is die 10 uur puur indicatief, want hoe breng je die 10 uur door? Gaming? Browsen? Rendering/Encoding? Patience? Netflix & Chill? Dat zijn allemaal factoren die je moet afwegen bij de accuduur. Die opgave van de fabriekant is misschien wel 10 uur idle draaien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij is al helaas geïnstalleerd en gebruikt om te testen. Is dat alsnog mogelijk?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sure, kan nog steeds zolang deze onbeschadigd is blijven alle opties open. Immers in computerland kun je een geïnstalleerde staat zo weer terugbrengen naar af fabriek-stand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pak het apparaat zo nauwkeurig mogelijk in zoals je 'm aantrof toen je 'm kreeg, hiermee krijg je het minste gezeur achteraf.
SimonV
7 jaar geleden
Het lastige hier is dat er misschien software bij de laptop zat die nu al geïnstalleerd is. Het verbreken van de verzegeling van software geldt als een uitzondering: als dat is gebeurd, mag het product niet meer worden geruild. https://blog.iusmentis.com/2008/11/20/recht-van-retour-bij-laptops-via-internet/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een heeeele oude laptop gekocht hebt, zit er misschien nog software bij waarvan je de verzegeling moet verbreken. Normaliter wordt er geen software op CD/DVD oud meer geleverd. Alles staat er al op, c.q. staat op de herstelpartitie.