Een nestje koolmeesjes(9x), ik vraag me af waar de ouders 's-nacht's blijven? In het nestkastje of ergens anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
33.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze liggen in een nest en doen pfft, pfft, pfft.
Een nest jonge fietspompen.
Snuffel
13 jaar geleden
gefeliciteerd! Leuk zeg. Hebben jullie al beschuit-met-muisjes op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht even dat ik nu 9 namen moest gaan bedenken ! Pfff...

Het beste antwoord

De ouders verblijven 's nachts wanneer de kuikens nog klein zijn ook in het nestkasje om de jonegn warm te houden. Wanneer de jongen groter zijn kunnen ze en is het niet echt meer nodig om ze warm te houden. Ze verblijven dan vaak wel in het nestkasje of er vlak bij in de buurt.
Kijk eens naar het volgende fimpje, daarin is het te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voedsel aan slepen,ook 's nachts. Ben naaste familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, als het donker is slepen ze geen voedsel meer aan.
vaak slapen de ouders in de buurt van de nestkast, soms ook erin, dat hangt er vanaf hoe koud het is.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het idee,dat koolmeesjes het zelfde doen als moolkeesjes. Duidt het mij alstublieft niet euvel.
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, een keesje is geen meesje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar toch zus,van mij een plus.
......en het hangt af van de leeftijd van de nestjongen. Zijn ze nog niet uitgevlogen, dat zit de pop (het vrouwtje) nog steeds op het nest.
Zijn ze uitgevlogen en komen ze 's avonds nog terug op het nest, dan kan het zijn dat de pop op een tak naast het nest de nacht doorbrengt.
Ivana
13 jaar geleden
Als de jongen nog klein zijn, is pa of ma vaak in de nestkast te vinden.

Als je gewoon eens een nachtje binnen wilt gluren bij de koolmeesjes (of gewoon overdag) surf dan even naar deze website:
http://www.beleefdelente.nl/koolmees

Bij beleef de lente zijn webcams geplaatst bij nesten van verschillende vogels, waaronder bij de Koolmeesjes, waar momenteel zeven jonkies in het nestkastje zitten.
Heel leuk om te zien hoe ze gevoerd worden en hoe ze opgroeien.

Have fun!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk!!