Helpt Cymbalta goed tegen chronische pijn?

De huisarts heeft mij Cymbalta voorgeschreven voor chronische rugpijn en ook gewoon omdat ik mij niet goed voel in mijn vel, ik neem het nu ongeveer 3weken (de lage dosis). Hebt nog steeds pijn, hoelang duurt het vooraleer het tegen de pijn begint te werken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Cymbalta is een anti-depressivum dat ook kan worden ingezet bij diabetische perifere neuropatische pijn. Oftewel: zenuwpijn in (uiteinden van) handen en voeten. Ik kan zo snel geen wetenschappelijk bewijs vinden voor het inzetten bij andere pijnklachten, maar misschien heeft je huisarts hier wel een goede reden voor. Voor de pijnklachten zou het wel moeten werken na een dag of 3-5, maar ik vraag me af of de huisarts het niet in eerste instantie heeft voorgeschreven voor je stemmingsklachten (met de hoop dat het misschien ook iets aan de pijn zou doen als bij-effect).
Belangrijkste advies: overleg opnieuw met je huisarts, en vertel hem/haar specifiek hoe het nu met je gaat (stemming en pijn). Dan kunnen jullie samen kijken naar vervolgstappen. Mocht je besluiten om andere gegeven adviezen op te volgen (vitamines aanvullen e.d.), overleg dit dan ook met je huisarts. Ook al zijn een hoop supplementen vrij verkrijgbaar en lijkt het onschuldig, deze kunnen toch op de een of andere manier een wisselwerking hebben met de medicatie die je al slikt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
loginabcde
6 jaar geleden
Is idd vooral tegen zenuwpijn/polyneuropatie. Tenzij je een zenuw hebt die beklemt is door bijv. een hernia helpt het niks extra bij rugpijn helaas