ruk aan mijn ringvinger gehad, wat is er mis?

Vanochtend probeerde ik mijn drukke hondje bij zijn halsband te pakken terwijl hij langs me heen rende, ik had zijn halsband alleen met mijn ringvinger vast en kreeg dus een flinke ruk aan die ringvinger.
Het deed bestwel pijn en nu nog(ruim 12 uur later) ik kan de vinger gewoon buigen, er aan trekken doet geen pijn, er op duwen wel een beetje. Buigen doet pijn, vooral in het gewrichtje dat het dichtst bij mijn nagel zit.vinger voelt stijf maar lijkt niet gezwollen, wat kan er aan de hand zijn?

1.8K

Antwoorden (1)

Je zult een paar flinke spieren / pezen verrekt hebben. En dat kan zeker wel een tijdje pijn doen, maar is verder onschuldig.
Als je het niet vertrouwt, je vinger heel dik en rood wordt, je hem niet meer kunt bewegen of buigen, de pijn sterk toeneemt of je koorts krijgt kan het verstandig zijn even contact op te nemen met de huisarts, maar zo'n vaart zal het in de regel niet lopen. Je hebt gewoon je vinger verrekt ;-)