Wat heb ik nodig voor het programma 'Zwift'?

Ik heb onlangs via internet kennis gemaakt met het virtuele wielrenspel Zwift. Dit lijkt me zeer interessant om ook te spelen, maar ik bezit helaas niet over veel geld. Ik bezit over een racefiets en een fietstrainer. Verder zegt men dat je een wattagemeter dient te gebruiken, waar je op internet al snel €800 voor kwijt bent. Ook heb je een ANT+ (?) meter nodig en natuurlijk de software. Klopt het dat ik dus alleen nog de software, de ANT+ meter en de wattagemeter nodig heb?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Als eerste heb je de software nodig zoals je zelf al zei. Die is te downloaden:

http://zwift.com/free-trial

Daarnaast heb je het volgende nog nodig:

- Een geschikte fiets
- Een fiets trainer, neem bijvoorbeeld deze: https://www.futurumshop.nl/elite-kura-muin-trainer-smart-b-power-meter.phtml

- Een computer met beeldscherm, toetsenbord en muis. En met de volgende specificaties:

✓ OS: Windows 7 x64 bit, OSX 10.8
✓ CPU: Intel Core 2 Duo
✓ Geheugen: 4GB
✓ Grafische kaart: 1GB GPU, of interne Intel HD 4000/AMD R5
✓ Ruimte: 4GB opslagruimte

- In geval dat je Windows gebruikt heb je inderdaad een ANT+ USB dongel nodig.
https://www.futurumshop.nl/tacx-ant-dongle-micro-usb-voor-android-t2090.phtml

Kijk vooral ook naar of je fiets compatibel is met je fietstrainer. Als deze niet compatibel is dan moet je zoeken naar een andere trainer.

Je kan ook de software op een IPad of IPhone zetten en dan heb je geen dongel nodig.