Wat voor een kwaad kan het als Microsoft Security Essentials niet wordt uitgeschakeld tijdens het installeren van een programma?

Het gaat om dit geval: mbam-setup-2.2.0.1024.exe / Malwarebytes ver. 2.2.0.1024
Omdat ik in principe niet mijn virusscanner uit zet Wie weet, wat dit programma allemaal niet gaat installeren waar ik geen controle over heb, Je leest genoeg erover al dat jatwerk of wat dan ook. Moet ik iedereen maar vertrouwen die vraagt om je beveiliging uit te zetten tijdens de installatie wat ruim 15-20 minuten kan duren omdat het 2 -3 keer gaat de PC opnieuw gaat opstarten. Ik zelf denk als deze Software zo goed en betrouwbaar is waarom zulk GROOT RISICO lopen door mijn anti Virusscanner en ook nog eens mijn firewall uit te zetten dit begrijp ik gewoon niet. WAT IS VERSTANDIG WAT MOET IK NU GAAN DOEN??? Graag een antwoord of het wel of niet kan zonder virusscanner & Firewall dit programma te installeren? alvast hartstikke bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Sommige programma's vereisen de uitschakeling van de antivirus. Bij de behandeling van malware, kan het nodig zijn omdat anders de correcte werking van tools verstoord kan worden.