ik moet houten vlonders met hogedruk afspuiten is alleen water genoeg

ik moet houten vlonders schoonspuiten is alleen water genoeg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (10)

Zit er groene aanslag op?
Dan zou je schoonmaakazijn kunnen proberen. Schijnt heel goed te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe dik de groene aanslag is als deze niet makelijk met water er afgespoten kan worden zou je er wat spul op kunnen gooien zodat het los weekt.
Dus probeer het eerst met water lukt het danb heb je niets anders nodig

Toegevoegd na 2 minuten:
Het verwijderen van mos en algen tussen de bestrating en groene aanslag op houten tuinmeubelen, spuit natuurazijn over het oppervak en na een aantal dagen is het resultaat goed zichtbaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou sowieso oppassen ook met alleen water, ik heb vroeger (vakantie baantjes) veel pallets schoon gemaakt en als je de hogedrukspuit te dichtbij houdt gaat het hout kapot.

Ik zou ze proberen te laten weken met iets (bijv soda), hoewel ik niet zeker weet of soda hout aantast.

Zie ook:

http://www.femistyle.be/nl/huis/huis.shtml?1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alleen water werkt het prima.
Maak eerst de vlonders nat en laat het even weken als ze erg vuil zijn. Het vuil laat dan makkelijker los en de vlonders worden schoner met de hogedrukspuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kun je hier eens kijken.
http://schoonmaak-tips.hyves.nl/

Toegevoegd na 4 minuten:
hogedrukspuit heb ik eens geprobeerd...niet slim hoor...allemaal splinters in het hout...het hout gaat echt kapot.
je kunt beter met groene zeep aan de gang en ff schrobben.
schoonmaakazijn kan ook maar dan moet je wel geduld hebben en echt een paar dagen laten intrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van de week toevallig thuis weer gedaan, maar geen hogedrukspuit gepakt. Gewoon met de tuinslang afgespoten(meeste dan). Daarna ewr water op gezet en deze even laten weken. Daarna met een harde bezem flink aan het schrobben gegaan.
Vervolgens water met schoonmaakazijn gepakt eroverheen gedaan en nogmaals flink schrobben, deze keer met een handschobber (wel wat werk)
Daarna weer afgespoten met de tuinslang, en het resultaat was weer netjes.
Als alles droog is, de hardhouten vlonder met olie behandelen ziet tie er weer bijna als nieuw uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het hardhouten vlonders zijn, bijv. gemaakt van bankirai, kun je dat rustig met een hogedrukspuit doen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat je het hout beschadigt. Ik heb het net gedaan, en het ziet er weer uit als nieuw.
AWM
13 jaar geleden
Pure onverdunde schoonmaak azijn erop, 1 nacht of dag in laten trekken en schoon zijn ze.
Op deze manier gaat niet alleen de groene laag eraf maar gaan ook de worteltjes dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de verontreiniging zou ik altijd werken i.c.m. schrobben. Hoge druk alleen bij harthout.Voor g
roene aanslag is speciaal spul in de handel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even uitproberen.
mocht dat onvoldoende effect opleveren
kun je altijd nog iets toevoegen om welke aanslag dan ook te verwijderen.