Hoe komt het dat er zo veel ernstige ziektes in Afrika ontstaan?

Volgens iemand die zijn hele leven in Afrika heeft gewoond, komt het doordat een flink deel van de bevolking apenvlees eet. Klopt dat?
Ik begrijp dat hygiëne ook een rol zal spelen en misschien gebrek aan schoon water, maar daar is in Azië ook een gebrek aan en die hebben geen HIV en Ebola geproduceerd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Als je geen mainstream volger bent, zou je eigenlijk weten dat er veel met gekweekte virussen gerommeld wordt (biologische wapens)...Afrika is een goeie continent om maar hiermee stiekem te "spelen"...

Toegevoegd na 3 uur:
Chemtrails, wat iemand hier zei, zijn voor ons Europeanen.
HIV natuurlijk ook maar we zijn hier ietsje voorzichtiger met sex dan in Africa. Lijkt mij.

Natuurlijk is het klimaat in Africa ook erg anders, mensen zijn minder schoon, leven wellicht ook te dicht op elkaar, raken elkaar meer aan, immuunsisteem niet optimaal bij slechte voeding etc etc.

En toch denk ik dat het een grote laboratorium is om biologische wapens uit te proberen aan mensen. Is mijn mening, Hoeft niemand te delen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
raar antwoord is dit wel een antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoera, eindelijk weer eens een samenzweringstheorie!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaa, en daar hebben we weer die goedmensen die niet eens kritisch naar iets kunnen kijken en gewoon niet voor zichzelf kunnen denken...en alleen voorgekauwde dingen uit de media overnemen. Het is een samenspel van alles. In Europa hebben we ook de zwarte pest gehad en de influenza na de eerste wereld oorlog.
Maar de zwarte pest was al in de antieke een biologisch wapen. Bekend hiermee?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de theorie ook vaak gehoord ! Maar er zijn geen concrete bewijzen . Behalve hoe afschuwelijk ook ja er zijn vaccinaties uit getest in bepaalde regio's dat schijnt ?!? Bewezen . ?!? Maar HIV hebben ze kunnen herleiden dat het al jaren voorkomt bij Bep apen . En ja in delft hebben ze het HIV virus bij chimpansees ingespoten en die apen werden niet ziek ze hebben blijkbaar antistoffen . Dat is al voor de eeuw wisseling gebeurd en nu zitten ze bij het TNO met die HIV apen in hun maag . Maar het testen van virussen op mensen zijn veel verhalen maar geen bewijzen zo ver ik weet . Maar ja ik ben mainstream .
ronron1212
9 jaar geleden
wijzergworden knap dat ze de zwarte pest hebben uitgevonden toen.
Die theorieën zijn leuk waar zijn ze ook reaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb nooit beweer dat de zwarte pest werd "uitgevonden", alleen dat ze ook als biologisch wapen is gebruikt in het antieke Rome. Dat is aangetoond.
Ook dat er moeilijk te bewijzen valt dat virussen op mensen getest worden is voor mij nog niet het bewijzen van het tegendeel. Om op de oude vraag terug te komen: waarom zijn er zo veel ernstige ziektes in Africa? Ik heb aangegeven dat er ook in Europa ernstige ziektes (geweest) zijn zoals zwarte pest, influenza, sifilis (meegebracht van d Nieuwe Wereld), en maar verder kanker en de nieuwe ziekte Alzheimer ipv ouderdomsdementie. En malaria bestond er in Europa ook, misschien zijn mensen dat al vergeten. Kan ook weer terugkomen als de vernatting door Staatsbosbeheer zo door gaat.
In Africa zijn ziektes virulenter lijkt mij door erg onhygienische toestanden, klimaat, ander levensstyle waaronder ook voedsel etc.
Neemt niet weg dat wél virussen op arme mensen in Africa stiekem getest worden. Dan kan wel iemand roepen "samenzweringstheorie"! maar wat heb ik aan die kreet.
Hoe vaak werden inentingen aan mensen in Europa en America getest! Google maar de link tussen DDT en kinderverlammingsziekte, en ook naar autisme ivm kwik en dat ook zelfs een amerikaans wetenschapper heeft toegegeven dat in de polio inentingen stoffen zaten om kanker te veroorzaken, dat ze dat wisten maar bewust achterhielden. Leuk hoor.
Ja, tis alleen maar samenzweringstheorie....
Trouwens vind ik kanker en Alzheimer of ALS en MS ook zeer ernstige ziektes. Tis maar hoe je het bekijkt. Wil je langzaam of snel doodgaan, wat is erger? Wil hier aangeven dat ik sommige reacties van anderen niet fijn en onaangepast vind. Komt me voor alsof een mening die "anders"is niet gerespecteerd word. Ik dacht dat dit forum een soort brainstormen was en geen pestclub!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
GV is vooral een kennissite, als iets niet bewezen is en je loopt dat niet-bewezene hier als waarheid te verkonidgen wordt die stelling aangevallen. Kom maar met harde bewijzen. Kijk ook even in de categorieën geloof en spiritualiteit, daar zie je vaak hetzelfde gebeuren. Niet dat je geen gelijk kan hebben, je zal meer mee moeten nemen dan "zoek maar eens op google naar ..." Daarnaast heb ik het idee dat de gevallen waar je over praat als het verband er al is nooit intentioneel waren. "zelfs een amerikaans wetenschapper heeft toegegeven dat in de polio inentingen stoffen zaten om kanker te veroorzaken" Nou geef die bron eens bijvoorbeeld. Als het al zo is zal die wetenschapper hebben gezegd at in de polio inentingen stoffen zaten die kanker te veroorzaakte. Dat is heel wat anders. "Komt me voor alsof een mening die "anders"is niet gerespecteerd word. " Meningen die als feiten worden voorgesteld, daar kom je hier inderdaad zelden mee weg. Voel je niet weggepest, ga vol de discussie in en kom met degelijke argument/bronnen. Eigenlijk is wat je beweert geen mening, het is een feit of een onjuistheid. Poepbruin is een mooie kleur, dat is een mening. "Neemt niet weg dat wél virussen op arme mensen in Africa stiekem getest worden. Dan kan wel iemand roepen "samenzweringstheorie"! maar wat heb ik aan die kreet." Andersom geldt natuurlijk hetzelfde, wat hebben wij aan zo'n stelling als het bewijs ontbreekt. Als je bewijs niet nodig vindt kan iedereen alles roepen, wat hebben we daar aan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
* dat in de polio inentingen stoffen zaten die kanker veroorzaakte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mr Tomaat, om ook nog al die links hier neer te zetten voor bewijzen, daavoor is mijn tijd te waardevol.Kan ik meer geld als blogger verdienen.
Nee, sorry. Ik heb genoeg links voor bewijzen maar helaas niet de tijd en de zin mensen die toch geen aandacht hier willen besteden te overtuigen.
Dit forum is voor een korte antwoord en leent zich niet voor uitgebreide wetenschappelijke onderzoeken. Veel plezier Dr. Tomaat nog hier!
ronron1212
9 jaar geleden
wijzergeworden makkelijk antwoord je schrijft hele verhalen hier maar een linkje leveren ho maar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me dat ik meer reacties krijg dan de vrager zelf :-)))))
Heel interessant forum hier, alles vol met niksdoeners en pestkoppen, hebben blijkbaar tijd te over ipv nuttige antwoorden geven.
Doeiiiii
Overal waar mensen en dieren intensief met elkaar samen leven springen virussen en of bacteriën van dieren over op mensen . In Azië ontstaan vaak de nieuwe griep virussen ook in Europa door de intensieve veehouderij de Q koorts of diverse bacteriën van mega varkens stallen . Dat zijn beruchte zieken huis bacteriën . Eerst kan zo'n bacterie of virus niks bij een mens maar door een mutatie kan het ineens wel . De vogelgriep en andere ellendige ziekten zijn helaas een voorbeeld van . Ja Afrika dat tropisch warme continent waar veel mensen vaak arm dicht bij elkaar en ja soms onder slechte omstandigheden en met soms mythische gedachten over ziekten . Dat het een straf is of door ? Of dat het kwade geesten zijn zelfs de huidige president van zuid Afrika vertelde rustig als je maar met een maagd vrijde ging hiv wel over !? Dus slechte medische zorg in combinatie met midden eeuwse gedachten ( geen medische kennis algemeen verspreid ) en slechte economische omstandigheden . En ja als je geen geld hebt Vd apotheek dan wil je de medicijn man wel geloven en soms heeft die best een remedie maar niet tegen ebola of hiv . Het ontstaan komt door het dicht op elkaar leven van mensen en dieren . De verspreiding door onwetendheid en geld gebrek .