bij het opstarten van de comuter, moet ik steeds de klok en datum veranderen. hoe kom ik van dit eu- vel af. help mij.

Toegevoegd na 6 dagen:
ik bedoel de systeem klok deze staat dus nog altijd op
16-2-2006 hoe kan ik dit veranderen in de huidige datum.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (6)

Batterijtje vervangen voor het bios... Een knoopcel... Bij de Hema hebben ze die...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe komt het dat als ik mijn computer opstart iedere dag dat ik de klok en datum moet aanpassen?

Exact dezelfde vraag is 1 maand geleden al gesteld,lees die antwoorden eens door

zeer juiste informatie tot in de details
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet het wel opslaan anders blijf het niet in je geheugen staan meestal met de ok knop onderin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen kijken of je de knoopcelbatterij op je moederbord kan verwisselen. Dit is echter niet zonder gevaren voor je PC, omdat vele onderdelen die erin zitten niet bloot mogen worden gesteld aan statische electriciteit. Iets wat mensen vaak bij zich dragen. Het gebruik van een ESD polsband is dan ook aanbevolen, zodat je ge-aard bent.

Mocht je nog niet durfen. Ga eens nar de computerwinkel in de stad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een knoopcel gemakkelijk zelf vervangen. Waarschijnlijk heb je een kruisschroevendraaier nodig om de kast te openen. Je hoeft niet zo bang te zijn voor statische elektriciteit. Het is wel handig om voordat je het moederbord aanraakt, even een metalen gedeelte van de kast aan te raken. Waarschijnlijk is dat al gebeurd met het openschroeven van de kast.
In sommige computers zit geen knoopcel, maar zit de batterij in een chip op het moederbord. Die is veel moeilijker te vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierboven staan goede oplossingen. Ik kan me echter voorstellen dat je het eng vind om de kast open te schroeven (had ik vroeger ook).
In dat geval is er een programma'tje dat hetzelfde doet.
Kijk op:
http://www.arachnoid.com/abouttime/

Als je het programma download en installeert, zet hem dan in de startup map, dan wordt die automatisch aangeroepen, waardoor je pc bij het opstarten direct weer de juiste datum/tijd heeft.