Wat moet je doen als er nog erg veel vocht in je knie zit?

Ik heb 3 weken geleden mijn knie verdraaid met voetballen. Ik ben gelijk naar de HA gegaan en een week later naar mijn huisarts. Hij heeft gezegt dat ik ibuprofen moet nemen tegen de ontsteking in mijn knie (waardoor mijn knie dik is). Het gaat daarom gelukkig nu wel steeds beter en ik moest ook gaan fietsen op een hometrainer. Maar mijn knie is nu nogsteeds erg dik en ik weet niet wat ik er nu nog aan moet doen. Helpt het om er nu nog ijs op te doen???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

In dit soort gevallen zou ik er ook een fysiotherapeut naar laten kijken. Ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat bij blessures de huisarts een verkeerde diagnose stelde (ik zit in een praktijk waar je nooit je eigen huisarts kunt krijgen) en de fysiotherapeut wel voor een goede oplossing zorgde. Het zou me namelijk niets verbazen dat het ook beter gaat met jouw knie doordat je er minder pijn aan hebt door de ibuprofen.

Als je overigens op de knie met je vinger drukt, blijft er dan een putje instaan? Zo ja, dan heb je vocht in je knie en dat hoeft niet altijd door een ontsteking te komen. Ibuprofen zal dan ook weinig helpen en in dat geval zou ik dan ook even teruggaan naar jouw huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankjewel voor je reactie! ik ga maandag naar een fysiotherapeut en hoop dus dat hij meer weet. Als ik op mijn knie drukt komt er alleen een witte vlek die langzaam weggaat, er komt geen put. Door de ibuprofen is het inderdaad minder pijnlijk en kan ik steeds meer met mijn knie.
Als je een putje kunt drukken is dat niet het bewijs dat er vocht in je knie zit. Het feit dat je knie dik is, betekent dat er vocht in zit. Je kunt dan overigens geen putje drukken, omdat het vocht niet in de huid zit maar binnen in het kapsel van de knie.
De vraag die nu van belang is, is of je nog steeds pijn hebt bij bepaalde bewegingen, en of je hem goed kunt belasten. Het kan heel goed zijn dat iets in je knie kapot is. De zwelling is een reactie daarop. Mijn advies is, ga naar een goede fysiotherapeut. Die kan je knie onderzoeken en vaststellen of er waarschijnlijk een meniscusscheur is, een kruisbanprobleem of ander letsel in de knie. De beste behandeling is afhankelijk van de oorzaak. Die oorzaak is nu niet bekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie! Ik ga maandag naar een fysiotherapeut. Ik kan steeds meer met mijn knie, alleen buigen en strekken is nog erg gevoelig. In het ziekenhuis zeiden ze dat mijn banden niet gescheurd waren dus dat is mooi.