Onder welke voorwaarden kan ik in het buitenland pinnen met een Rabo Wereldpas?

Ik ben nog nooit in het buitenland wezen pinnen met een Rabo WereldPas. Nu ga ik binnenkort naar Italië en het zou handig zijn als ik hier mijn pinpas kon gebruiken. Nu zegt de naam "WereldPas" natuurlijk al veel hierover, maar ik vroeg me hierbij toch af wat de voorwaarden hiervan zijn aangezien ik het nog nooit eerder gedaan heb. Moet ik nog iets moet activeren of een bepaald soort rekening hebben, etc....? Ik heb de Rabobank site afgezocht maar kan niet echt duidelijke antwoorden vinden. Dus misschien weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Ik heb ook zo'n pas en ben (toevallig) ook in Italië geweest.

Je hoeft niets te activeren, de pas werkt gewoon. Alleen zijn de aanwijzingen die de apparatuur geeft natuurlijk niet in het Nederlands.

Uiteraard moet je saldo toereikend zijn om betalingen te kunnen doen, maar ook wat dat betreft is er geen verschil.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog wat promo/info van de site van de Rabobank:
"Op vakantie kunt u met uw Rabo WereldPas wereldwijd pinnen en geld opnemen bij geldautomaten met het Maestro-logo. Dat kan tot € 500 per dag en is vaak voordeliger dan met uw creditcard. Gebruik ook in winkels en restaurants zoveel mogelijk uw pinpas voor betalingen. De meeste winkels en restaurants tonen op de deur of bij de kassa met welke passen u kunt betalen.

De Rabo WereldPas staat standaard 'uit' voor landen buiten Europa, tenzij deze tussen 1 januari 2010 en 1 april 2012 buiten Europa is gebruikt, u een Rabo RiantPakket heeft of uw betaalrekening is geopend tussen 1 april en 1 juni 2012. Dit betekent dat als u uw betaalpas buiten Europa wilt gebruiken, u deze dan 'aan' dient te zetten. Dit geldt voor zowel het opnemen van geld als het betalen bij een betaalautomaat buiten Europa."
Computoon
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, kon je een taalkeuze doen. (Althans bij de automaten in Rome.). Engels lag voor mij meer voor de hand;-)

Andere antwoorden (1)

Ik zou even contact opnemen met de Rabo bank.

Het is namelijk zo dat veel banken wat voorzichtiger geworden zijn met de mogelijkheden van passen.
De ING heeft wereldpassen geblokkeerd en die moet je activeren als je die buiten Nederland wilt gebruiken.
Het is mogelijk dat de Rabo dat ook heeft gedaan.
Maar daar zou je dan toch een brief over hebben gekregen.

De ABN Amro wereldpas kan ik gewoon overal gebruiken.
Zonder voorwaarden.
Dat zal ook gelden voor de Rabo wereldpas.
Tegenwoordig niet alleen om geld uit de automaat te halen, maar ook om
te pinnen bij grote winkelbedrijven.
In veel kleinere winkels in het buitenland kun je niet pinnen, zeker niet net zo
makkelijk als in Nederland.
Maar gewoon geld uit de muur halen moet lukken me een wereldpas.

(Tenzij dus, de rabo een dergelijke actie heeft gedaan als de ING, dus voor
de zekerheid even bellen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Rabo heeft standaard een blokkering voor de landen buiten Europa. Die blokkering kun je "uitzetten." Binnen Europa werkt het hetzelfde als in Nederland.