wat kan je doen aan die rode adertjes op je neus.......

waar heeftdit mee temaken??????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Een toename van kleine bloedvaatjes (teleangiëctasieën) in het gelaat wordt couperose genoemd. Het bestaat uit vele (tot ontelbare) zeer kleine bloedvaatjes in de huid in het gelaat. De vaatjes verdwijnen nooit vanzelf. Couperose wordt door veel mensen als cosmetisch storend ervaren.

Hoe couperose precies ontstaat is niet bekend. Soms is het een gevolg van rosacea, een veel voorkomende ontstekingsreactie van de huid. In veel gevallen treedt het echter ook spontaan op zonder voorafgaande ontstekingsverschijnselen. Uitgebreide blootstelling aan ultraviolette straling in zonlicht is een risicofactor voor het ontwikkelen van couperose.

Vooral mensen van Noord-West Europese origine met een relatief licht huidtype kunnen vroeg of laat last krijgen van deze toename van bloedvaatjes.

Sinds enkele jaren is het mogelijk om couperose met laser te behandelen. De volgende lasers en lichtbronnen zijn geschikt voor behandeling van couperose:

KTP-laser
flitslampen
Deze behandelingen zijn over het algemeen niet goedkoop en worden meestal niet vergoed door de ziektekostenverzekeraars. Uw dermatoloog of huisarts kan u adviseren bij de keuze van het laserbehandelcentrum. Vraag altijd of aan de laserkliniek ook dermatologen verbonden zijn, dit is een indicatie voor de betrouwbaarheid van de laserkliniek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat heet couperose, je kunt het weg laten laseren bij een schoonheidskliniek.

Het zijn gesprongen haarvaatje.

Toegevoegd na 36 seconden:
haarvaatjes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook gesprongen dunne bloedvaatjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Accepteren dat ze er zijn en dat jij er mag zijn zoals je bent.

Een spirituele betekenis is:
"Jij verlangt dat anderen je erkennen, omdat jij vreest helemaal niet meer erkend te worden. Omdat jij als het ware geen greep krijgt van jezelf. Omdat het je lijkt dat emoties je zomaar kunnen overvallen, zonder dat jij hier echt de leiding kan nemen, voel jij je angstig en in de hoek geduwd."

Er is meer, dat zou ik je in een PB kunnen sturen als je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie ook bol.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan snap ik je vraag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vandaar die "" en de bronvermelding.
Het kan een teken zijn van te veel alcohol drinken... Een rode neus en rode adertjes is een teken van te veel alcohol-gebruik...

Toegevoegd na 2 minuten:
Oplossing zit al besloten in het antwoord, minder drinken of stoppen maakt dat weer beter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat wilde ik eigenlijk opmerken +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bekende jeneverneus +
Heet couperose. Adertjes die aan de huidoppervlakte liggen springen. Komt voor waar de huid het dunst is bv. rond de neus. Jonge mensen die reeds een fijne huid hebben gaan er dus ook jonger last van krijgen, bij anderen komt dit soms op latere leeftijd,daar de huid bij het ouder worden verdund. Wordt beïnvloed door extreme warmte maar ook door extreme koude,wat vaak vergeten wordt. Daarom is het zowel bij warmte als bij koude je gezicht goed in te smeren met een crème verrijkt met een beschermingsfactor,minstens 25. Als je reeds couperose hebt bestaan er crèmes die de roodheid verlichten en daardoor minder zichtbaar maken.