Hoe kom ik erachter wat een goede dierenarts is voor een operatie op mijn hond?

Bij het opereren van een grote hond bestaat altijd het risico op complicaties bij zowel de narcose maar natuurlijk ook door de ingreep zelf.
Hoe selecteer ik een dierenarts die hier goed in is?
Ik hoorde laatst van iemand dat sommige dierenartsen bijvoorbeeld helemaal niet monitoren tijdens de narcose (bloeddruk en zo) waardoor je natuurlijk eerder in de problemen kan komen als hond. Ik durf niet zomaar elke willekeurige dierenarts hiervoor te vragen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Ivana
14 jaar geleden
Ik heb je een PB gestuurd

Het beste antwoord

Misschien kun je de dierenambulance bellen die kunnen je vast goed advies geven. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik weet niet waar je vandaan komt..Maar in Sleeuwijk zit een hele goeie!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou raar zijn als dierenartsen die niet zouden doen, als het wel nodig is. Ze zullen het echt wel in de gaten houden tijdens de operatie hoe het met een dier zal gaan. En ook het ontwaken houden ze in de gaten.

Een dierenarts die verstaat zijn vaak en zal er alles aan doen om dieren te redden en als het moet uit hun lijden verlossen.

Stel als deze het niet doet en een dier komt hierdoor te overlijden en andere clienten krijgen dit te horen dan zal hij snel zijn praktijk kunnen sluiten. Want mond op mond reclame gaat snel.

Ga eens met een dierenarts praten. En laat deze eens uitleggen hoe deze het zal gaan doen. Ga je ook naar een andere (kan ook per telefoon. Dan hoor je verschillende meningen en degene bij wie jij een fijn gevoel hebt daar kies je voor.
En kan je gelijk de prijzen opvragen want ook dit kan heel erg veel verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet waar je zit, maar in utrecht kun je op de uithof terecht. Perfecte zorg. Maar hou er rekening mee dat je je knip open moet trekken. Een paar duizend euro voor een operatie bij een grote hond is nks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren kosten nu eenmaal geld. En je hebt altijd een keus. Vaak als het hele grote kosten zijn kan je ook in overleg met de dierenarts in termijnen betalen. Maar moet je wel van te voren overleggen. (zeker als je vast klant bent en altijd netjes betaald)+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, een maat van mij heeft net het probleem gehad. Deense dog van dik 7 jaar oud met een maagkanteling. Kosten operatie 5000 euro. Gezien de leeftijd (van een Deen loopt al in zijn reserve tijd), is van de operatie afgezien temeer hij ook een poot / schouderhernia heeft. Besteed nu het geld aan medicijnen voor een prettige oude dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb gelukkig een verzekering.. dus dat scheelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar veel wordt helaas uitgesloten bij dat soort verzekeringen. Dus ik raad je wel aan een en ander is goed te controleren.
Ivana
14 jaar geleden
Hoe kan je een maagkanteling zonder operatie verhelpen? Meestal is dat SPOED. Direct opereren en niet nadenken, want door de gasophoping is de dood onvermijdelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt was het toen ook, hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar toen hij naar 8 uur op een zondag weer thuis kwam, ik paste even op hun nieuwe pup, was die weer helemaal oke. Toen ze overigens weg gingen hebben ze hem de auto in moeten dragen 80 KG
Ivana
14 jaar geleden
Misschien hebben ze via een sonde het gas laten ontsnappen en de kanteling van buitenaf opgeheven. Dat lijkt me dan de enige mogelijkheid, maar ik ben een leek dus.....
Overigens hoeft een operatie niet altijd duizenden euro's te kosten. Het verwijderen van een vetbult kostte bij mijn hond 110 euro en een castratie bij een teef 365 euro. Het hangt van de soort operatie af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet allen dat de operatie voor die maag bijna 5000 moest gaan kosten, en direct beslissen.
Is er bij jou in de buurt een dierenkliniek?Daar wordt toch echt goede zorg verleent bij een operatie....En anders wat een ander als antwoord gaf....informeer bij dierenambulances....
Het valt niet mee om je trouwe viervoeter in anders mans handen te geven,maar soms moet het gebeuren....veel sterkte met het beestje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de hond al hebt, moet je toch allang een dierenarts hebben voor inentingen en dergelijke! Als je die man niet vertrouwt, had je in eerdere fase een nieuwe moeten zoeken.

De ene dierenarts is inderdaad de andere niet. Er zijn dierenartsen die op ouderwetse wijze werken en dierenartsen die alle moderne instrumenten in de praktijk hebben.
Als de operatie geen directe haast heeft, zoek dan eerst even, zodat je vertrouwen kunt hebben. Dat is zowel voor jezelf als voor de hond beter.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb idd een dierenarts voor inentingen en zo. De dichtsbijzijnde dierenarts. Maar laatst had ik een probleem met mijn hond, hij poepte niet. Toen moest ik naar een andere dierenarts omdat ze daar me niet verder konden helpen met onderzoek. Het is trouwens wel een officiele dierenkliniek.
Nu ik voor een operatie moet gaan (sterilisatie) wil ik niet naar de dierenarts die me doorstuurt bij een redelijk eenvoudig probleem. Een andere dierenarts had de hond binnen 2 minuten onderzocht en geconcludeert dat er niets aan de hand was.
Daarom zoek ik een nieuwe dierenarts, die ik idd ook als vaste arts ga gebruiken. Dit was een beetje een lang verhaal om erbij te zetten....
Bij je lokale afdeling van de Dierenbescherming zullen ze wel weten welke dierenartsen goed zijn en welke minder goed. Op de dierenambulance zijn we buiten kantooruren helaas gebonden aan de dienstdoende dierenarts in mijn regio. Soms vindt je het dan niet leuk om het dier daar naar toe te brengen. Mijn ervaring ook is dat er dierenartsen zijn die meer iets hebben met katten bijvoorbeeld en sommige juist met honden.