Grote bult bij lies, wat te doen en wat is het?

Ik heb een tijdje geleden ook al zo'n grote bult gehad, was erg pijnlijk. Ik heb er niks mee gedaan en hij ging uiteindelijk weg. Nu zit er weer zo'n bult. Ik weet niet wat het is en ook niet hoe ik er vanaf kom. Hij zit bij mijn lies tegen de schaamstreek aan. Precies op dat randje waar je onderbroek altijd zit, dat is ook heel pijnlijk als dat er tegenaan schuurt. Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle 3 de eerdere antwoorden zijn mogelijk. Ga naar je huisarts en weet t zeker. In je hoofd maak je t nu erger dan het is.... Terwijl t misschien makkelijk (en vrijwel pijnloos) is op te lossen. Succes

Antwoorden (3)

Dit klinkt als een liesbreuk. Ik adviseer naar de huisarts te gaan om er eens goed naar te laten kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou een liesbreuk kunnen zijn,maar ook een ontstoken klier want het zit in dat gebied vol met klieren en omdat de rand van je onderbroek er tegenaan schuur,kan dit best pijnlijk zijn.
Een ontstoken klier barst vanzelf open en de pijn gaat na één of twee dagen weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Liesbreuk lijkt met minder waarschijnlijk, omdat vraagsteller zegt het al eerder gehad te hebben en toen ging het weer weg. IK heb het ook eens gehad, de bult uitgedrukt. Deed megapijn en gaf een leuke ontploffing, maar daarna was het wel heel snel over!
(Geldt uiteraard alleen voor de klier, niet voor de liesbreuk ;-) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom heb ik ontstoken klier geschreven want ik vermoed dat dit het is en ja ik weet hoe pijnlijk dit is,soms kun je amper lopen omdat je broek er tegenaan schuurt.
Zou hydradenitis kunnen zijn, dat zijn inderdaad ontstoken kliertjes, komt veel voor in oksels en liezen.. Heel vervelend en heel pijnlijk