Waar heb je precies last van bij een gebroken middenvoetsbeentje?

Als je een middenvoetsbeentje gebroken hebt, wat zijn de symptonen hiervan en hoe is de behandeling ervan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
85.9K

Het beste antwoord

De symptomen van een gebroken middenvoetsbeentje zijn met name pijn, pijn die niet overgaat na rust en pijn uitbreidend tot de hele voet.

De behandeling is vaak alleen rust. Soms kan met bepaald schoeisel de breuk geïmmobiliseerd worden en heel soms is gips nodig.

Lees meer op de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb ik een keer gehad. Symptoom: het doet pijn
behandeling: geen, want ik had een paar dagen met die pijn gelopen, toen toch maar naar de dokter en ziekenhuis:
conclusie:ja is gebroken, maar begint al te genezen
Werd niets aan gedaan, beentje werd gewoon recht gehouden door de andere beentjes, hoefde niet in gips, gewoon paar dagen (geen idee meer hoelang, maar kan me niet herinneren dat het lang duurde) rustig aan doen, en het was klaar
11 jaar geleden
stevige schoenen aan trekken b.v. bergschoenen zodat de voet minder beweegt bij het lopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb zelf een aantal jaren geleden spontaan mijn middenvoetsbeentje gebroken. Ligt eraan welk middenvoetsbeentje het is waar de pijn zit maar zoals gezegd zal de pijn zich steeds meer verspreiden over voet.
Ik had voornamelijk pijn, maar ook een dikke,warme en rode voet waardoor de huisarts niet aan een breuk dacht. ik heb er daardoor,ondanks de behoorlijke pijn, 4 weken mee doorgelopen. Uiteindelijk doorverwezen voor een foto en toen een paar weken met een brace om voet moeten lopen. Daarna nog een tijd met bergschoenen moeten lopen zodat de voet niet teveel kon afwikkelen.Nog heel lang last gehad doordat ik er te lang mee heb rondgelopen dus bij twijfel zou ik naar de huisarts gaan.