Wat is het verschil tussen Rusland en Wit Rusland ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn twee verschillende landen, zoek maar op op de kaart

Het beste antwoord

Het zijn gewoon twee verschillende landen.

Wit-Rusland, officieel de Republiek Belarus, is een republiek in Oost-Europa. Het land was samen met Rusland en Oekraïne een van de oorspronkelijke Sovjet-republieken. Wit-Rusland verklaarde zich onafhankelijk op 19 september 1991. De hoofdstad is Minsk.

Rusland, officieel de Russische Federatie, is een land gedeeltelijk gelegen in Europa (Europees Rusland) en gedeeltelijk in Azië. Het ligt echter vanuit een politiek perspectief in Europa, omdat de belangrijkste delen ervan in het Europese deel liggen en ruim 70% van de bevolking hier woont. Moskou is de grootste stad, de hoofdstad en het economisch hart van Rusland. Ook zetelt de regering in Moskou.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovenste plaatje is van Wit-Rusland, het onderste dus van Rusland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In ieder geval de grote ;)

Verder is Wit-Rusland onafhankelijk van Rusland wat de rechten betreft. Het zijn nu buurlanden die vroeger wel 1 waren, dus echt heel veel verschil in volk zal niet het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat het de Wit-russen niet horen! Die vinden zichzelf maar wat anders! ;)