Hoe krijg je een flatscreen ECHT goed schoon?

Reeds geprobeerd: flatscreenreiniger, Glassex, gedemineraliseerd water i.c.m. schoonmaakazijn. Ik blijf strepen zien. Hoe krijg je het scherm weer: "af-fabriek"?

Zou Dasty of warm water een optie zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
28.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet niet hoe maar.gebruik nooit dasty! Veel te agressief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben TV hersteller en heb er zelf steeds problemen mee. Goede vraag!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je glassex hebt gebruikt vind ik het niet vreemd dat je strepen blijft zien. Dat is zo'n beetje het laatste wat je op die dingen moet gebruiken. Nooit bijtend materiaal gebruiken op een flatscreen waar geen glasplaat voor zit anders kan je het scherm onherstelbaar beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wil ik ook heel graag weten. Mij is het nog nooit gelukt. Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Houd er rekening mee dat je het scherm beschadigd hebt met als die chemische middelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessante vraag is natuurlijk ook hoe mensen hun schermen zo smerig krijgen...
Raak nooit je scherm aan! Aan je vingers zitten allerlei vetten maar ook andere chemische stoffen.
Bovendien zit er niet voor niks een 'aanwijzer' in windows: die is speciaal gemaakt om aan te wijzen.
Vingers af dus!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je AdrieK? Een aanwijzer in Windows? We hebben het toch over de tv?

Het beste antwoord

met een goed uitgewrongen glasdoekje schoonmaken, ik zou water gebruiken en geen schoonmaakmiddel eraan toevoegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zou warm water gebruiken, maar moet echt goed uitgewrongen zijn. Zo hou ik mijn beeldscherm goed schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen microvezeldoekje gebruiken, deze is te grof van structuur, maar echt een glad glasdoekje gebruiken. voorkomt beschadiging van het scherm.

Andere antwoorden (13)

Over het algemeen laten middelen uit spuitflessen die je met een doekje moet uitwrijven, zeepresten achter op je scherm.
Heb je het al geprobeerd met het ouderwetse sopje van warm water met een beetje afwasmiddel en een scheutje spiritus, en dan na-wrijven met een schone theedoek of een krant? A la 'oma lapt de ramen'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Dan zou ik maar oppassen dat er nergens een druppel tussen de randen kruipt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana: dat is met dat spuitspul ook. Ik zit hier trouwens tegen een enorm scherm aan te kijken zonder randjes. Maar dat zal wel zijn omdat het een iMac is.
sopje maken van gewoon allesreiniger, je doekje handdoekdroog maken (heel goed uitknijpen), je scherm schoonmaken en daarna afdrogen met een droge theedoek tot alle strepen zijn verdwenen. Werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik eens een nieuw microvezeldoekje en spuit er met de plantenspuit gedestilleerd water op. Veeg nu voorzichtig langzaam, zonder te drukken op het beeldscherm, het scherm schoon. Maak het doekje niet te vochtig en veeg evtl. nog na met een droog niet pluizend exemplaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Door vaak oplosmiddelen te gebruiken die niet speciaal hiervoor bestemd zijn, maak je het scherm brozer en wordt het gevoeliger voor haarscheurtjes.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
microvezeldoekjes zijn te ruw en kans op beschadiging reëel. -1
amc
11 jaar geleden
Je hebt een zachte kant aan een doekje. Ik doe het altijd en heb geen krasje! Je moet ook niet duwen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de microvezeldoekjes die ik ken, zijn aan beide kanten hetzelfde, ruw. Die zal ik never nooit niet gebruiken voor een gevoelige flatscreen.
Met een microvezeldoekje maak je een flatscreen echt streeploos schoon.
Eventueel wat vochtig maken met lauw water, en de rest gaat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De doeken van JeMaKo werken super!!!! Deze hoef je alleen maar nat te maken(vochtig in dit geval) en dan met de speciale droogdoek droog maken! Oh en ik kan het weten, heb twee kleine kindjes die graag aan het scherm zitten..;))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak een klein sponsje vochtig (niet te nat!) een druppeltje afwasmiddel erop en reinig daarmee het scherm. Even sponsje uitspoelen en opnieuw over het scherm (niet te nat!), dan met droge doek en je scherm is weer spic & span.
Ik deed het met allesreiniger en kreeg de blauwe vieze strepen niet meer weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon met een doekje met spiritus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je nu wel het scherm beschadigt meestal is er sprake van een kunststof oppervlak bij flatscreens wat natuurlijk een stuk gevoeliger is dan glas (van vroeger :P).

Zo'n flatscreen reiniger bestaat meestal hoofdzakelijk uit water met wat gedenaturaliseerde alcohol. Dat kun je in sterkere variant (70% flesje bv) nog eens proberen. Icm een microvezel doekje uiteraard. Zachtjes blijven wrijven in een draaiende beweging tot het scherm droog is om strepen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het scherm van mijn Macbook pro is ook heel erg vies.
Ik heb hem eerst schoongemaakt met van die vochtige doekjes. Maar daar krijg je strepen van. Een dure spuitbus met schermreiniger gebruikt, maar dat hielp ook niet.

Het beste om te doen is om gewoon lekker op je scherm te hijgen. en dan met een microvezeldoekje het schoonmaken.
Een ronddraaiende beweging maken werkt het beste.

suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem iets op alcoholbasis (brillenreiniger etc.). Het lost het vet vd vingers etc op. Met een schoonmaakdoekje ronddraaiende bewegingen het scherm weer droog maken (voorkomt strepen). Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik altijd gewone lcd cleaner. Dit werkt perfect. Echter is het heel belangrijk dat je het gebruikt als het paneel koud is. Als je het gebruikt als de tv aanstaat of als hij net aan is geweest, dan krijg je strepen, dus eerst scherm laten afkoelen en dan pas gebruiken.

Gebruik nooit zomaar elk schoonmaakmiddel dit kan het scherm blijvend beschadigen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik altijd een brillendoekje van de kruidvat en dat werkt perfect. Het is een droog doekje dat per stuk wordt verkocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eerst goed ontdoen van stofjes en andere residu. Daarna reiniger voor computerschermen gebruiken op een microvezeldoekje. Vervolgens een zeer goed uitgewrongen doekje over het scherm.