Wat is de duurste supermarkt van Nederland?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dan bedoel ik de prijs qua producten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
2.3K

Het beste antwoord

hier is moeilijk antwoord op te geven: ten eerste veranderen de prijzen regelmatig en ten tweede zal het ene product bij de ene supermarkt goedkoper zijn en het andere product bij de andere. Ook heb je verschillende merken en dus kun je moeilijk vergelijken.

http://www.supers.nl/prijsvergelijking.php

in deze link staan de prijzen van veelgekochte producten van gewone supermarkten bij elkaar opgeteld, het is maar een indicatie maar zo kun je wel ongeveer inschatten welke supermarkt de duurste is.

daarnaast zijn stationssupermarkten(bijv. AH to Go) of supermarkten in een vakantiepark of tankstation(voor zover je dat supermarkte kunt noemen) eigenlijk altijd duurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AH to Go is vreselijk duur met sommige dingen. En supermarkten in vakantieparken moet je als de pest mijden. Te duur en vaak lege schappen buiten het seizoen.

Andere antwoorden (4)

http://www.ekoplaza.nl/

maar dat komt omdat ze biologische producten hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha ja die zijn natuurlijk nog wel een stukje duurder, maar ik ben benieuwd of ze opkunnen tegen de "bijzondere" supermarkten in mijn antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ overigens
Ik ga regelmatig steeds bij verschillende supermarkten heen. SPAR blijft altijd de duurste. Daar ga ik dus alleen als het niet anders kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt ; de Spar is de duurste. Maar dat komt omdat de Spar alleen nog maar zogenaamde 'speciale supermarkten' heeft, op een speciale plek met weinig concurrentie bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja idd, in afgelegen dorpjes bv, je komt nooit aldi of lidl tegen, alleen maar spar. En de prijzen lopen soms 3 a 4 keer duurder.
Inderdaad, wat iemand anders al noemt, de supermarkten op bijzondere plekken zijn altijd duur. Zodra er een monopoliepositie is, gaan de prijzen omhoog.

Maar van de 'gewone' supermarkten (ik denk dat dat je vraag een beetje is) waren het vorig jaar Coop en MCD. De rest van het artikel kun je helaas alleen lezen als je geregistreerd bent. (http://www.nd.nl/artikelen/2011/oktober/27/albert-heijn-weer-een-van-de-duurste-supermarkten). Zoals je ziet in de titel van het artikel is Albert Heijn ook al langere tijd één van de duurdere supermarkten, maar vorig jaar in elk geval niet de duurste. En dit jaar kan dat zomaar weer anders liggen, want er zijn regelmatig verschuivingen tussen de supermarkten onderling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het eens met vorige beantwoorders: Supermarkten op bijzondere plekken. Je kunt hierbij denken aan een supermarkt aan boord van een olie-boorplatform.