Masturbatie, zelfbevrediging of onanie is het stimuleren van de geslachtsdelen om seksuele opwinding te bereiken, meestal tot er een of meerdere orgasmen op volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoiets als zelfbervediging.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is Zelfbervediging??
AWM
14 jaar geleden
Netzoiets als mastruberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minnetje is niet van mij trouwens..dat doe ik nooit..
AWM
14 jaar geleden
Geeft niet hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je een plusje geven nu;-)
AWM
14 jaar geleden
Oké, dan ga ik even...., nee, toch maar niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, dat willen wij echt niet weten...
AWM
14 jaar geleden
Wat is er nou? Ik had trek in een kop soep! Wát wil je niet weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljant antwoord trouwens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 humorrrrrr
Masturbatie, zelfbevrediging of onanie is het stimuleren van de geslachtsdelen om seksuele opwinding te bereiken, meestal tot er een of meerdere orgasmen op volgen. De term masturbatie wordt ook gebruikt voor het met de hand stimuleren van het geslachtsorgaan van de partner (wederzijdse masturbatie), maar meestal wordt bedoeld het stimuleren van het eigen geslachtsorgaan. Masturbatie en geslachtsgemeenschap zijn de twee meest voorkomende seksuele activiteiten, maar men schaamt zich cultureel bepaald dikwijls voor het masturberen. Bij seksuele voorlichting wordt vaak alleen op de technische kanten ingegaan van masturbatie, zonder te vermelden welke gevoelens ze teweeg kan brengen.

Het woord masturbatie is mogelijk afgeleid van de Latijnse woorden mas en turbare, mannelijk(heid) en (heftig) bewegen. Een variant op deze etymologie is dat het eerste deel van het woord kan worden opgevat als manus, hand, en het tweede deel als stuprum, ontucht. De term werd in het Latijn gebezigd door Martialis in de vorm van 'masturbor'. Dit is een deponent werkwoord, dus een actieve woordvorm als masturbare ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Masturberen is jezelf bevredigen. Sex hebben met jezelf, min of meer. Als je een jongen bent dan heet het "aftrekken" en als je een meisje bent dan heet het "vingeren". Dit is niet de plek om de handelingen breeduit te beschrijven maar er is wel een speciale website waar je heel veel informatie vandaan kunt halen: http://www.hoehetmoet.nl is er speciaal voor vragen zoals de jouwe. Veel plezier en als je een computer deelt met de rest van het gezin is het slim om na het bezoeken van die site de internetgeschiedenis te wissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk wel een goede site alleen jammer dat je hem/haar (?) naar een betaal site lokt/stuurt ........
ff googelen leert dat je ook wijzer wordt op http://www.sexwoordenboek.nl/masturberen.html
en dat is gratisssssssssss :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit alleen een betaalgedeelte bij voor filmpjes etc, ik heb alleen het forum gelezen. Ik las laatst dat dit tegenwoordig bestond en het forum, waar veel info in staat, is gewoon helemaal gratis. Het staat vol adviezen en beschrijvingen waar je als je jong bent wat aan hebt. Ik vond het erg grappig en duidelijk voor zoekende jongeren.
Door masturbatie toe te passen, ben je eigenlijk al aan het oefenen voor later, voor als je een relatie krijgt.
Ook is het goed om het te doen omdat het de spanning weghaalt, en je zaadcellen zich steeds kunnen verversen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mastruberen=zelfbevredigen=zelf genot brengen..
dus.. Uzelf seksueel plezieren;dit kan door=> vingere(vrouw),aftrekke/rukken(man), voor vrouwen zijn er genoeg tools zoals vibrators en dildo's etc.. trouwens.. wie weet dees nu nie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf bevrediging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie bron. Op deze site wordt alles wat met seksualiteit heeft te maken goed uitgelegd, je kunt er van alles vinden.