Hoe werkt het aanvragen van internetbankieren bij een en/of rekening van de ING?

Als ik internet bankieren wil aanvragen voor een "en/of ING rekening" wat is daarvoor de procedure? Moeten beide rekeninghouders op het ING kantoor komen of slechts 1 van de 2? En in dat geval wordt dan de andere rekeninghouder wel op de hoogte gesteld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

"Hoe open ik een gezamenlijke rekening?

Geef bij uw aanvraag van een BasisPakket, BetaalPakket of RoyaalPakket aan dat u een En/of Betaalrekening wilt afsluiten. U geeft dan ook meteen door wie de medeaanvrager is.

Een gezamenlijke Betaalrekening opent u bij een ING-kantoor. Of eenvoudig via het online formulier Een Betaalrekening aanvragen."

En dat onlineformulier is te vinden op:
https://www.ing.nl/particulier/betalen/bankrekeningen/pakket-aanvragen/betaalrekening-aanvragen.aspx

Toegevoegd na 2 minuten:
"Als u een gezamenlijke rekening opent, dient u straks ook de persoonlijke gegevens (inclusief burgerservicenummer en gegevens identiteitsbewijs) van de medeaanvrager in te vullen."
Bronnen:
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet het antwoord op de vraag, de rekening bestaat al. Het gaat om aanvraag internetbankieren.
Je kunt zelf internetbankieren aanvragen online. Je gaat dan naar http://www.ing.nl/particulier/internetbankieren/internetbankieren/mijn-ing/index.aspx

Klik op aanvragen Mijn ING

1. U krijgt uw gebruikersnaam en een afhaalbericht voor uw wachtwoord binnen 5 werkdagen thuisgestuurd.

2. Op het afhaalbericht staat vermeld op welk ING-kantoor of postkantoor u uw wachtwoord kunt ophalen. Dit kan tot 6 weken na ontvangst van het afhaalbericht.

Je kunt ieder apart internetbankieren aanvragen op eigen naam als jullie beiden ook een betaalpas hebben. Als je het makkelijker vindt om maar 1 inlogcode te hebben dan vraag je het aan op 1 naam, let wel op dat de aanvrager zijn eigen pas dan bij de hand heeft. Houdt er ook rekening mee dat als jij internetbankieren op jouw naam aanvraagt je partner geen telefonisch info krijgt en dit is andersom ook zo.